Gå till innehåll

Dax att handla!


hagbard

Rekommenderade inlägg

Jag gillar e butik i skåne men jag åker inte dit själv. Detta är jag starkt för och det värkar väl alla vara ????

Jag har läst hela tråden hur jag en läser så ser jag inget om att köpa 50 pumpar från kina som start fråga det värkar mer vara ett antagande att någon vill köpa in 50 pumpar tex ?????? Det skadar väl ingen i vilket fall som dock finns ju en regel ang detta så det är ju inte ok det är jag med på.

Webhandel va ju förvisso en av grundfrågorna vad är skillnaden om 4 pers går ihopa och handlar på en svensk webhandel man lär ju knappast köpa på sig ett lager??????

Frågorna lär ju isf ställas öppet och ha tydliga regler man för väl förbjuda för att fråga om samköp från utlandet för det verkar vara lite tabu eller??? Känsligt är det iaf det har jag märkt. och riskera att bli bannad känns ju onödigt?? Sedan är det huvudvärk sedan och se till att rätt snubbe får rätt sak mm mm Ser mycket strul men gillar man strul så egen erfarenhet. Därför man startar hobbyvärksamhet :)

Ang det där med inga annonser i köp och sälj borde bli massor ju för sakerna skall säljas men det finns säkert klasul så det ej är ok att göra detta så vart säljer dem sakerna blocket kanske för visso men iaf. Tror inte gemeneman köper på sig lager. Dem flesta vill nog bara spara lite på frakten som kan bli dyr ibland.

Vad är skillnaden på forumsdel som är lätt att ha överblick på och en grupp det är väl mest där jag vart förbryllad kändes lite som en gungbräda. Man förespråkar en grupp men inte ett öppet forum ? Självklart vet jag vad en grupp är osv

Självklart skall man följa regler inget konstigt med detta. Det jag mest saknar är ett sälle där man kan kika vilka ska till denna butiken vart den en ligger i världen man åker dit kollar läget köper det man vill ha. Jag skulle vilja tex åka till kobbes dem har ett jätte ställe i tyskland. Sedan är det väl skitsamma om någon köper på sig lite mer en va man behöver man får ju se butiken och det kan vara sååå fränt .

Det där med att beställa och samfrakta via webben är bara bökigt saker skall skickas hit och dit och strul nä fy tjutton gubbar

Hoppas inte jag nämnt eller förespråkat någon butik eller så inget medvetet isf bara tagit något från luften som ej kan tänka mig det heter.

OBS Jag vill INTE få er att ändra regler eller förespråka regelbrott.

JAg kan ju ha missat något därför är man fundersam men får skylla på att man har glösögon isf :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror dom flesta letar extrapriser och köper där det e billigare så det är nog inget större fel att gå ihop för att tjäna in dom slantarna. Tror det är väldigt få som bara kan gå in och köpa det dom vill ha överallt och varför skulle denna hobby vara undantaget.

Det är även bra för våra lokala priser om vissa väljer och visar att dom vill handla där det är billigare så att inte svenska butiker sätter överpriser på sakerna utan vill vara med och kriga om kunderna. Visst man önskar ju att man kunde kliva utanför dörren bara för att kliva in på sin lokala saltvattensaffär där man kunde överrösa dom med pengar så dom kunde ta hem allt det roliga man ville ha.

Men det måste vara en balans där säljare kan överleva och dom som vill hålla på med hobbyn ska kunna ha råd med den.

(Jag tänker köpa pumpar från Långbortistan och kan ta nån extra om nån vill beställa.

Då är det ju nån slags verksamhet och bör behandlas som sån.

Min åsikt där är att man är en väldigt snäll kille/tjej som låter någon vara med på ens beställning bara. För mig är det ungefär som att fråga någon att -hej jag ska åka till triton imorn vill du följa med? Jag står för soppan.

Däremot om man tex skriver jag köpte 10pumpar 100kr och säljer nu 5st pumpar för 120krstyck så blir de verksamhet.

Jag tycker man borde kunna göra en intresse anmälan i forumet typ: Jag bor i skåne och ska åka till stockholm för att handla på saltvattensaffärer är någon intresserad så PM:a mig eller jag tänkte beställa från whitecoral och undrar om någon vill sammbeställa med mig så PM:a mig. Och sen kan dom som är intresserade ta det i pm eller liknande för att bestämma hur dom vill göra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

å jväla löjligt som vanligt, om jag och *** skall beställa koraller från tyskland och undrar om någon vill vara med och beställa samt dela exakt lika på frakten är det INTE en verksamhet. Om en ridklubb tar upp beställningar på täcken från sina medlemmar och sedan beställer från tex kina och alla betalar självkostand är det INTE verksamhet. verksamheten kommer med vinsten men det handlar ju om SG's pengar inte vi som faktiskt skriver här. Om SG hade tillåtit det hade annonsörerna kanske stuckit och då hade inte de som driver fått det de vill ha (vad och om det är till driften är det ingen som vet bortom de själva).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...