thefalken Postat 1 mars 2013 Postat 1 mars 2013 Hej,Är lite sugen på att uppgradera till led, har väntat på deras egen led, men det händer ingenting.Är det någon som har samma modell och uppgraderat till led?Mina tankar är:Razor 120W ggr 2Mazarra p (eller X) ggr 3Finns det andra alternativ? Jag vill helst inte hänga från taket då det är låg waf (wife acceptans faktor)Budgeten ligger på runt 10', med svängning, och jag ångrar att jag inte köpte pacific på rean.Tips önskas,/Tobbe Citera
Hawkmoon Postat 1 mars 2013 Postat 1 mars 2013 2ggr 120w Razor 16000k är väl ett bra val?Funkar fint med de inställningsalternativ som finns, jag körde med deras presetprogram men fick gå ner på ett eget program då det blev för mycket ljus, det finns grym potential i de ramperna för det priset.Mina sitter med montagekittet mellan ramperna samt att min fru sa att jag skulle använda takwiren istället då hon tyckte att benställningen var skitful Citera
thefalken Postat 1 mars 2013 Författare Postat 1 mars 2013 Kul att "wafen kan vara olika, min fru sa " vad som helst men inte i wire från taket,Funderar på att behålla rampen från akvastabil och skära ut för 2X razor 120w. Vad tror ni om det? ( frugan vill ha en topp) Citera
Hawkmoon Postat 1 mars 2013 Postat 1 mars 2013 Låter som du har en plan klart frugan skall ha en top Citera
thefalken Postat 1 mars 2013 Författare Postat 1 mars 2013 Hehe, klart hon ska få en top!Hoppas bara att jag kan fixa led-belysningen i samma veva. Hon följer alltid med till Triton när vi åker dit på helgerna, och totalt älskar deras ( Leffes) visningsakvarium, men vill inte ha det så öppet, lösning önskas.Tips önskas!!Teorin det fungerar att behålla originalrampen och skära ut för leden?? Citera
Keller Postat 4 oktober 2013 Postat 4 oktober 2013 (ändrat) Årets trådlyft antar jag... Men kolla prissänkningen på Pacific Sun som Drakfisken postade om. ;-) Ändrat 8 oktober 2013 av Wiking Citera
thefalken Postat 5 oktober 2013 Författare Postat 5 oktober 2013 Det hänger 2 st razor från taket, så mina problem är lösta Citera
thefalken Postat 6 oktober 2013 Författare Postat 6 oktober 2013 Mycket!! Grymt bra belysning och enorm skillnad mot T5x4. Citera
NiXoN Postat 6 oktober 2013 Postat 6 oktober 2013 Ta det försiktigt, led är lite lömska med effekten och man grillar lätt korallerna i början då man byter från vanliga ljuskällor.//NiXoN Citera
plattfische Postat 6 oktober 2013 Postat 6 oktober 2013 Ursäkta ev trådkapning... men vad bör man tänka på avseende detta? Ska skaffa en ramp med lite rejält tryck (4*T5 + 2 metallhalogen) i istf mina 4 st T8:or. Ska jag öka ljusmängden lite stegvis? Citera
NiXoN Postat 6 oktober 2013 Postat 6 oktober 2013 Ny eller begagnad ramp?(tänkte bara föreslå att du väljer led om du köper nytt).Om du går från en klenare ljuskälla eller byter tex alla rör på en större T5 ramp så kan du bleka korallerna, dom dumpar då sina zoohex och blir utan den näringskällan.Så man brukar göra allting i steg tills man nått full effekt, byta ett par rör åt gången eller höja upp rampen för att sedan sänka den tillbaka och såvis öka ljusmängden.Allt beror på vad korallerna är vana vid och hur känsliga arter det är..Vissa kör även med att dom sänker belysningstiden drastiskt för att sen lägga till nån timme med någon/några dagars mellanrum.//NiXoN Citera
plattfische Postat 6 oktober 2013 Postat 6 oktober 2013 Ok, tack, då vet jag Det är i så fall en beg ramp som gäller. Hade gärna skaffat LED men €€€... Citera
thefalken Postat 6 oktober 2013 Författare Postat 6 oktober 2013 En bild hade suttit bra:)Så här ser det ut Citera
thefalken Postat 6 oktober 2013 Författare Postat 6 oktober 2013 Och så här såg det ut med beställningen, inte bra! Citera
Keller Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 Oj oj... Vrålsnyggt ju! Och då menar jag så klart när de hänger. Den där benställningen ser onekligen lite rackig ut när man måste dra ut den. Citera
thefalken Postat 8 oktober 2013 Författare Postat 8 oktober 2013 Håller med, och frugan som var skeptisk till takhängning innan, blev supernöjd. Citera
Wolf Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Snyggt !!!! Har beställt ett likadant fast 530liter... Hur fick du till Bakgrunden, målat eller ? Citera
thefalken Postat 7 januari 2014 Författare Postat 7 januari 2014 Det är btn slimline och blå film Citera
Wolf Postat 7 januari 2014 Postat 7 januari 2014 Det är btn slimline och blå filmVart får man tag i den blåa filmen ? Citera
thefalken Postat 7 januari 2014 Författare Postat 7 januari 2014 Vart får man tag i den blåa filmen ? Jag köpte den på Akvarieleasing i Stockholm Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.