Gå till innehåll

Tips på led till akvastabil 360


thefalken

Rekommenderade inlägg

Hej,

Är lite sugen på att uppgradera till led, har väntat på deras egen led, men det händer ingenting.

Är det någon som har samma modell och uppgraderat till led?

Mina tankar är:

Razor 120W ggr 2

Mazarra p (eller X) ggr 3

Finns det andra alternativ? Jag vill helst inte hänga från taket då det är låg waf (wife acceptans faktor)

Budgeten ligger på runt 10', med svängning, och jag ångrar att jag inte köpte pacific på rean.

Tips önskas,

/

Tobbe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2ggr 120w Razor 16000k är väl ett bra val?

Funkar fint med de inställningsalternativ som finns, jag körde med deras presetprogram men fick gå ner på ett eget program då det blev för mycket ljus, det finns grym potential i de ramperna för det priset.

Mina sitter med montagekittet mellan ramperna samt att min fru sa att jag skulle använda takwiren istället då hon tyckte att benställningen var skitful :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, klart hon ska få en top!

Hoppas bara att jag kan fixa led-belysningen i samma veva. Hon följer alltid med till Triton när vi åker dit på helgerna, och totalt älskar deras ( Leffes) visningsakvarium, men vill inte ha det så öppet, lösning önskas.

Tips önskas!!

Teorin det fungerar att behålla originalrampen och skära ut för leden??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

Ny eller begagnad ramp?(tänkte bara föreslå att du väljer led om du köper nytt).

Om du går från en klenare ljuskälla eller byter tex alla rör på en större T5 ramp så kan du bleka korallerna, dom dumpar då sina zoohex och blir utan den näringskällan.

Så man brukar göra allting i steg tills man nått full effekt, byta ett par rör åt gången eller höja upp rampen för att sedan sänka den tillbaka och såvis öka ljusmängden.

Allt beror på vad korallerna är vana vid och hur känsliga arter det är..

Vissa kör även med att dom sänker belysningstiden drastiskt för att sen lägga till nån timme med någon/några dagars mellanrum.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...