Purre Postat 7 mars 2013 Postat 7 mars 2013 HejJag har massor med små sjöstjärnor i mitt 130L RSM. Det blir bara fler och fler av dem. De ser ut som mycket små ormsjöstjärnor. En liten rund kropp och 5 mycket tunna långa armar. Deras armar sticker ut från skrevor och hålor överallt. Någon som vet hur jag kan bli av med dem ?? Citera
Edward Postat 7 mars 2013 Postat 7 mars 2013 Stör du dig inte på dem så är det inget att bry sig om, dessa små ormsjöstärnor är filtrerare och är nyttodjur i burken. Citera
kvalle Postat 7 mars 2013 Postat 7 mars 2013 denna äter sjöstjänor.. vet inte hur det är med ormsjö stärnorna..http://se.reeflex.net/tiere/861_Hymenocera_elegans.htmsen e det precis som edward säger nytto djur som filterar och äter matrester Citera
Lunka Postat 7 mars 2013 Postat 7 mars 2013 Dom räkorna äter bara de små vita sjöstjärnorna och lämnar "ormarna"Var så i mitt fall iaf men som de andra säger så e dom inget negativt att ha i burken Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Alexraptor Postat 8 mars 2013 Postat 8 mars 2013 Som andra har sagt, dom är nyttodjur.Dom är bara bra, inte dåliga på något vis alls. Citera
Lasse Postat 8 mars 2013 Postat 8 mars 2013 Jag brukar se förekomsten av dessa ormsjöstjärnor som ett tecken på att akvariet mår bra.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.