Guest Postat 25 mars 2013 Dela Postat 25 mars 2013 Skit på sten kan man förflytta få bort lite av med olika snäckor eremitkräftor ormsjöstjärnor pickandefiskar. Ett för filter i avrinningen som tar partiklar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 25 mars 2013 Författare Dela Postat 25 mars 2013 Jo kommer det bara till sumpen så fångar jag det. Får bunkra upp med fler städare antar jag, är nog ärligt talat lite ont om det... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 26 mars 2013 Dela Postat 26 mars 2013 Ökad cirkulation i karet så att det inte kan lägga sig utan far runt tills det kommer ner i sumpen är mitt tips. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 26 mars 2013 Dela Postat 26 mars 2013 ingen sand är annars ett hett tips Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 26 mars 2013 Författare Dela Postat 26 mars 2013 ingen sand är annars ett hett tips Slutat fiskarna att bajsa då? Ökad cirk är nog bra, men vill ju samtidigt att mina euphyllia ska trivas....Nä får köpa lite djur Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 26 mars 2013 Dela Postat 26 mars 2013 Jag ska köpa 20 sniglar till samt 10 eremiter till mitt 130-liters. The more the merrier. Utan sand är akvariet tristare tycker jag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 26 mars 2013 Dela Postat 26 mars 2013 Jag har på gränsen med cirkulation vad mina euphyllia vill ha det samlas iaf lite junk dock så pickar olika djur bort det mesta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 26 mars 2013 Dela Postat 26 mars 2013 Slutat fiskarna att bajsa då? Nä får köpa lite djur Nä, jag tolkade det som att det var sandvändaren som röjde runt och strödde skit överallt. Utan sand ingen sandvändare tänkte jag. Bajsmängden lär iallafall inte minska genom att köpa mer djur. Allt bajsar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 26 mars 2013 Dela Postat 26 mars 2013 (ändrat) Fast vissa djur konsumerar bajs, vilket gör att biomassan i bajset flyttas in i det växande djuret som skiter lite mindre, och kanske lite mer koncentrerat. Så fler gur kan generera mindre poo Ändrat 26 mars 2013 av Manks Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 26 mars 2013 Författare Dela Postat 26 mars 2013 Färre djur känns inte som lösningen, snarare rätt djur. Gillar sandvändaren trots att den stökar ned lite.Nu har jag köpt fler erimiter så får vi se Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 26 mars 2013 Dela Postat 26 mars 2013 Fast vissa djur konsumerar bajs, vilket gör att biomassan i bajset flyttas in i det växande djuret som skiter lite mindre, och kanske lite mer koncentrerat. Så fler gur kan generera mindre pooTemporärt ja. Kritisk massa uppnås förr eller senare. Att lagra in näringen i mer & mer biomassa är bara att skjuta upp problemet. Jag är inte en motståndare till städpatrull, det gör hela skillnaden i mitt nuvarande kar jämfört med mitt förra. Det är helt klart lättare att exportera uppätna alger. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.