Gå till innehåll

Få bort partiklar i vattnet


Blåbert

Rekommenderade inlägg

Skit på sten kan man förflytta få bort lite av med olika snäckor eremitkräftor ormsjöstjärnor pickandefiskar. Ett för filter i avrinningen som tar partiklar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Slutat fiskarna att bajsa då? ;)

Nä får köpa lite djur :)

Nä, jag tolkade det som att det var sandvändaren som röjde runt och strödde skit överallt. Utan sand ingen sandvändare tänkte jag. Bajsmängden lär iallafall inte minska genom att köpa mer djur. Allt bajsar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fast vissa djur konsumerar bajs, vilket gör att biomassan i bajset flyttas in i det växande djuret som skiter lite mindre, och kanske lite mer koncentrerat. Så fler gur kan generera mindre poo

Ändrat av Manks
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fast vissa djur konsumerar bajs, vilket gör att biomassan i bajset flyttas in i det växande djuret som skiter lite mindre, och kanske lite mer koncentrerat. Så fler gur kan generera mindre poo

Temporärt ja. Kritisk massa uppnås förr eller senare. Att lagra in näringen i mer & mer biomassa är bara att skjuta upp problemet.

Jag är inte en motståndare till städpatrull, det gör hela skillnaden i mitt nuvarande kar jämfört med mitt förra. Det är helt klart lättare att exportera uppätna alger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...