Gilderon Postat 13 mars 2013 Postat 13 mars 2013 Hej. har problem att fatta hur ett HAQUOSS PURE LIFEWATER SYSTEM fungerar...någon som kan guida mig i uppkopplingen av detta system?? Citera
MarinaS Postat 13 mars 2013 Postat 13 mars 2013 Förstår inte vad det är problem med, jag har för mig att man får den osmosen redo att skruva fast i kranen om jag minns rätt. Den blåa delen är där det rena vattnet kommer ifrån. Citera
MarinaS Postat 13 mars 2013 Postat 13 mars 2013 Kan du gå in mer specifikt vad det är som är problemet? Det ska vara tre slangar som är fästa på filtrena, dessa sitter väl redan fast? Det blåa membranet man får med är ett extra TROR jag. Citera
Gilderon Postat 13 mars 2013 Författare Postat 13 mars 2013 Japp det låg med ett extra blått filter...ja alla sladdar i filtret är inkopplade...å nu har jag klurat ut resten å fått rätt på sakerna. Tack för hjälpen. Citera
DaTrucka Postat 13 mars 2013 Postat 13 mars 2013 Skruva upp den stora filterkammaren och titta. Jag har aldrig varit med om att man skulle få med extra membran.Det är nämligen den som kostar i ett osmosfilter. //Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Gilderon Postat 13 mars 2013 Författare Postat 13 mars 2013 okej ja det får jag ju kolla upp såklart Citera
Gilderon Postat 14 mars 2013 Författare Postat 14 mars 2013 okej filterpatronen isatt å slangar dragna..å nu blev det tilt i huvet... vilken av slangarna blå och vit är osmosvatten?? Citera
DaTrucka Postat 14 mars 2013 Postat 14 mars 2013 Blå är finvatten. Det ska bli ungefär tre gånger så mycket fulvatten än finvatten.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Gilderon Postat 14 mars 2013 Författare Postat 14 mars 2013 okej för det kommer mer vatten i den blå än den vite nämligen..så stämmer inte tycker jag Citera
Gilderon Postat 14 mars 2013 Författare Postat 14 mars 2013 Är det något som är bakvänt eller felkopplat på nått vis? Citera
DaTrucka Postat 14 mars 2013 Postat 14 mars 2013 Den blå som går till det lilla filtret kommer från kranen?sitter det någon flödesregulator på någon av slangarna ut från membranet? Citera
Gilderon Postat 14 mars 2013 Författare Postat 14 mars 2013 sitter 3 vita "klossar" med ett grönt märke med siffrorna 300 på den blåa slangen nere till vänster..den blå slangen till höger är från kranen Citera
DaTrucka Postat 14 mars 2013 Postat 14 mars 2013 Ok. då är den blå med regulatorn slaskvatten. Citera
Gilderon Postat 14 mars 2013 Författare Postat 14 mars 2013 Tack. Då vet jag det å nu kan jag hamstra vatten Citera
Geezuz Postat 19 mars 2013 Postat 19 mars 2013 Lånar tråden lite:Tänkte skaffa Osmos inom kort för att göra vatten till mitt 128 liters-kar jag skall starta, är det något speciellt man bör tänka på när man införskaffar grejerna? Citera
MarinaS Postat 19 mars 2013 Postat 19 mars 2013 Jag är rätt så säker på att det är den blåa som är det rena vattnet, den blåa slangen där det också finns en vit plastgrej på. Jag kolla upp det mer ingående men har jag fel hade det varit väldigt pinsamt eftersom jag själv då har använt fel vatten. Citera
DaTrucka Postat 19 mars 2013 Postat 19 mars 2013 Flödesregulatorn sitter på slaskvattnet, åtminstone på mina osmoser jag haft.Det renade vattnet kommer ut från den koppling som sitter längst upp i toppen på membranet. Citera
Gilderon Postat 21 mars 2013 Författare Postat 21 mars 2013 Hmm nu blir jag osäker här ju... "vita klossar" sitter på blå slang samtidigt som den blå är den som sitter längst upp på filtret.. :/ Citera
DaTrucka Postat 22 mars 2013 Postat 22 mars 2013 Hmm nu blir jag osäker här ju... "vita klossar" sitter på blå slang samtidigt som den blå är den som sitter längst upp på filtret.. :/I ditt fall blir det den vita slangen i botten.Alltså toppen på membranet är den delen där det finns två utlopp, den som sitter närmast änden är renvatten.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.