Ferngren Postat 22 mars 2013 Postat 22 mars 2013 Dubbelkolla MG med något annat test. När testerna blir dåliga är min erfarenhet att värdena rasar och man buffrar helt i onödan.Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2 Citera
Ferngren Postat 22 mars 2013 Postat 22 mars 2013 Har du ett kombotest av CA och MG?Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2 Citera
Chum Postat 22 mars 2013 Författare Postat 22 mars 2013 Precis, jag har ju (än så länge) bara JBL's dropptester som alla verkar avsky Det mäter först Ca&Mg vilket idag gav 1500. Sedan mäter man enbart Ca och drar av det från summan så får man Mg-halten... Citera
DaTrucka Postat 22 mars 2013 Postat 22 mars 2013 JBL hör hemma i soptunnan.Dubbelkolla dina värden mot andra tester INNAN du börjar buffra för mycket, det kan lätt bli galet annars.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Blåbert Postat 22 mars 2013 Postat 22 mars 2013 Jbls mg-test visade ca 300 mindre än red sea och salifert, så kolla upp att du inte ligger på typ 1500.... Citera
Chum Postat 22 mars 2013 Författare Postat 22 mars 2013 Red Sea och Salifert... det är uppfattat! Ska åka köpa nya tester till veckan då... Kanske är det som är förklaringen till min mystiska spik i nitrat också *hoppas* Citera
Blåbert Postat 22 mars 2013 Postat 22 mars 2013 Oops, var ju här jag tänkte posta detta:Red seas mg är vingligt, sprider rejält, mao svårjobbat. Dock ligger det i samma härad som salifert. Jag använder inte mitt red sea längre. Dock är jag trygg med kh, ca, po4 och no3 från RS Citera
Ferngren Postat 22 mars 2013 Postat 22 mars 2013 För att ta död på vilka produkter som är bra eller inte. Skaffa Salifert Ca, Mg och KH. Ingen har åtminstone dissat dessa för ett "normalt" användande.Detsamma gäller för nitrat innan de värdena blir riktigt låga.Ferngren Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.