Nito Postat 5 juli 2005 Postat 5 juli 2005 jag ska starta upp min kalkmixer imorgon och matar den med RO-vatten med en AM niveaumat SP 3000 slangpump med nivåvakt så det ska sköta min påfyllning.frågan är hur mycket granulat jag ska slå i mixern? -är det bara att prova sig fram eller ska jag tänka på något annat?mitt KH-värde droppar c.a 1,2 mg/. per dygn medan calciumhalten droppar långsamt om det är någon ledtråd.tacksam för hjälp Citera
Tedb Postat 5 juli 2005 Postat 5 juli 2005 lägg i 150 gramm låt den stå å blanda i ca 12 timmar sedan kan du låta den rulla håll koll på ditt ph Citera
Nito Postat 5 juli 2005 Författare Postat 5 juli 2005 ok, vad kan jag förvänta mig av KH & CA?-är jag ute och seglar när jag menar att den stabiliserar KH också? Citera
Niclas Postat 5 juli 2005 Postat 5 juli 2005 Håll koll på PH också så att det inte rusar i höjden. Citera
wrang Postat 6 juli 2005 Postat 6 juli 2005 Se om du kan göra en bypass på din osmosvatten lednig att du kör 1/3 in i reaktorn å resten i karet med en gång så blir det ej så mycket kalkvatten varje gång den fyller på. Fyller den via denna varje gång så kanske Ph stiger markant i höjden Citera
Nito Postat 6 juli 2005 Författare Postat 6 juli 2005 Ska nog ögra en liten sådan, det är ju bara ett T-rör på slangen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.