klon Postat 30 mars 2013 Dela Postat 30 mars 2013 Nu skulle jag behöva lite hjälp. Jag kan ingenting om krabbor och hade inga planer på att sätta in några i akvariet, men denna lilla fina krabat kom med en korall som jag köpte idag. Den är ju så himla snygg, men vågar jag släppa i den i akvariet? Vet inte om jag vågar ifall den kommer att ställa till elände. Jag har svårt att se teckningen på ryggen på den (den är kvar i påsen), men benen är randiga. Ska jag släppa i den i akvariet eller inte, tycker ni? (Om den nu överlever inkoppningen det vill säga). Akvariet är ett RSM 130D med några fiskar, snäckor och snart även eldräkor.Jag vet, bilderna är inte de bästa - har bara mobilkameran. Hoppas att ni kan se ändå. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mamadubba Postat 30 mars 2013 Dela Postat 30 mars 2013 Tycker det ser ut som en: http://se.reeflex.net/tiere/819_Lybia_tesselata.htmOm den är bra eller dålig kan jag tyvärr nte svara på men snygg är den iaf. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 30 mars 2013 Dela Postat 30 mars 2013 Bara att släppa i!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MaddeI Postat 30 mars 2013 Dela Postat 30 mars 2013 Vilken tur du har! Jag har velat ha en sån i ett par år nu, men ännu inte fått tag på nån. Bara att gratulera! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aquaguy Postat 30 mars 2013 Dela Postat 30 mars 2013 Riktigt häftiga de krabborna då de vara i symbios med anemoner Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
klon Postat 30 mars 2013 Författare Dela Postat 30 mars 2013 Tack allihop .Ser ju faktiskt ut som en sådan, men ser inga små anemoner. Dessutom så saknar den två ben och "klo" på ena sidan. Kan ju vara så att den har hamnat i kläm med korallen, dessvärre.Oj, dessutom så blir jag riktigt orolig. På reeflex så står det "svår" på den. Typiskt, då lär jag väl ha ihjäl den. Fast väldigt skoj om den överlever.Synd att du bor så långt bort Maddel, annars så hade han ju säkert fått det bättre hos dig. Men, men, den är himla snygg (så jag vill ju verkligen ha den), så jag hoppas att den ska finna sig till rätta hos mig ändå. Snygg är den ju helt klart . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JoWa Postat 30 mars 2013 Dela Postat 30 mars 2013 klon kommer ju växa tbx däremot vet jag inte om benen kommer komma tbx, tur du hade iaf Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 30 mars 2013 Dela Postat 30 mars 2013 Krabban kan regenerera båda klon och benen om den mår bra annars. Det brukar ta två ömsningar ungefär tror jag. Första ömsningen så har den outvecklade versioner av de förlorade delarna och efter andra ömsningen så bör se vara bra igen. Så länge allt annat är väl. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
klon Postat 30 mars 2013 Författare Dela Postat 30 mars 2013 Nu är den i alla fall i.Akvariet är ju inte stort, men den krabban lär jag väl aldrig mer se, vilket är väldigt synd. Så himla fin krabba. Hoppas verkligen att den klarar sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 30 mars 2013 Dela Postat 30 mars 2013 Krabban kommer du garanterat att se mer av, jag har haft såna utan problem, nu senast 8st i samma kar, och kommer köpa 5 till mitt nya..... Så du kan nog vara lugn! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
klon Postat 25 april 2013 Författare Dela Postat 25 april 2013 Häromdagen fick jag syn på lilla krabban . Dessvärre bara ett par sekunder innan den gömde sig igen, men jag är så glad att jag vet att den överlevde omställningen till mitt akvarium. Nu är det bara att spana vidare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.