wrang Postat 6 juli 2005 Dela Postat 6 juli 2005 Har sökt men hittar ej det jag letar efter så har ni någon bra luftpump och TYST som ni vet funkarKör nu med en Rena 401 men är ej nöjd med dennaTipps nu då om bra tysta luftpumpar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 6 juli 2005 Dela Postat 6 juli 2005 Hej,du får köpa en minikompressor från Jula,en sådan man använder när man målar modeller.Mvh Stefan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pwin Postat 6 juli 2005 Dela Postat 6 juli 2005 Jag har bytt min Rena 400 mot en Schego M2K3 som verkar vara en bättre (tystare) pump. Fanns till bra pris på rea hos Herkules. /Per Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 6 juli 2005 Författare Dela Postat 6 juli 2005 Jag har bytt min Rena 400 mot en Schego M2K3 som verkar vara en bättre (tystare) pump. Fanns till bra pris på rea hos Herkules. /PerOkey vad kostade den där? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pwin Postat 6 juli 2005 Dela Postat 6 juli 2005 Jag tror det var 225kr. /Per Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 7 juli 2005 Dela Postat 7 juli 2005 Tidigare såldes ett fabrikat i Växjö som hade två inbyggda luftpumpar som gick i mottakt.De var mycket tystare än någon annan jag sett. Jag tror det var Azolla som grossade dem men det verkar som om firman upphört..Pumparna är lätta att känna igen på att de har två luftublås.Jag ser nu att Gibbon har två modeller, Stellar w40 och w50 som är byggda på samma sätt. De borde ju finnas hos en del vanliga akvarieaffärer. Enligt en amerikansk webbutik är de ljudlösa. För att de skall vara maximalt tysta kopplar man ihop de två utblåsen med ett T- stycke alldeles intill pumpen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 7 juli 2005 Dela Postat 7 juli 2005 PWSS har dem. W40 för fyra vanliga syrestenar och W60 för 6. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniel Postat 7 juli 2005 Dela Postat 7 juli 2005 jag körde oxå med rena air (hade en 300) och var inte alls nöjd med den.. sedan gick luftuttaget sönder och min vänliga handlare engagerade sig för att kunna få en ny i garanti.. jävligt skjysst av honom.. men men.. leverantören hade slutat sälja rena pumpar så fick jag en tetratec aps 300, jag måste säga att jag är lite skeptisk mot tetra produkter, men pumpen är faktiskt mycket tystare än renas.. helt otroligt den hörs inte! och jag hade nästan tappat hoppet att ha en tyst akvarium!värt en titt, ligger i samma prisklass som rena Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.