Gå till innehåll

Bra kraftfull luftpump


wrang

Rekommenderade inlägg

Tidigare såldes ett fabrikat i Växjö som hade två inbyggda luftpumpar som gick i mottakt.

De var mycket tystare än någon annan jag sett. Jag tror det var Azolla som grossade dem men det verkar som om firman upphört..

Pumparna är lätta att känna igen på att de har två luftublås.

Jag ser nu att Gibbon har två modeller, Stellar w40 och w50 som är byggda på samma sätt. De borde ju finnas hos en del vanliga akvarieaffärer. Enligt en amerikansk webbutik är de ljudlösa. För att de skall vara maximalt tysta kopplar man ihop de två utblåsen med ett T- stycke alldeles intill pumpen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag körde oxå med rena air (hade en 300) och var inte alls nöjd med den.. sedan gick luftuttaget sönder och min vänliga handlare engagerade sig för att kunna få en ny i garanti.. jävligt skjysst av honom.. men men.. leverantören hade slutat sälja rena pumpar så fick jag en tetratec aps 300, jag måste säga att jag är lite skeptisk mot tetra produkter, men pumpen är faktiskt mycket tystare än renas.. helt otroligt den hörs inte! och jag hade nästan tappat hoppet att ha en tyst akvarium!

värt en titt, ligger i samma prisklass som rena

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...