NiXoN Postat 30 mars 2013 Postat 30 mars 2013 Tipps om man blir stucken av en borstmask...Jag lyckades vända på en större fraggsten och under den så låg en 10cm lång borstmask, såklart så klämde jag till den och långfingret såg ut som en tandborste.Jag har lyckats med detta tidigare och det har resulterat i blåsor, obehag och att det yttersta lagret av skinn byts ut.Det jag misstänkte att var problemet förut var att jag använde en pincett för att plocka bort taggarna, detta gjorde att dom bröts och det mesta blev kvar.Så jag löste det hela med nåt så enkelt som vanligt hobby/trälim.Jag hällde helt enkelt limmet över taggarna och satt mig framför tv´n, när det inte längre var vitt efter en 30 minuter så drog jag försiktigt av limmet.Det blir lite som en vaxning, trälim är mjukt även när det torkat och följsamt nog så det inte bryter av taggarna.Huden blir dessutom lite mjukare eftersom den varit täckt av det fuktiga limmet så taggarna släpper lite lättare.Då jag fått av limmet kunde jag se en hel del taggar på undersidan av limmet, dvs den delen som suttit i huden.Jag fick ett par små blåsor vilket var betydligt lindrigare än förra vändan jag klappade en borstmask.Hoppas detta kan hjälpa någon annan som fingrat på nåt olämpligt //NiXoN Citera
Wiking Postat 30 mars 2013 Postat 30 mars 2013 Tänk vilka underverk gammalt hederligt trälim kan göra. Bra tänkt NiXoN:) Citera
atropos Postat 30 mars 2013 Postat 30 mars 2013 Trälim funkar jättebra! Samt att tända ett ljus och droppa stearin över lite mer smärtsamt med stearin, men har man inte trälim hemma så är det lika bra Citera
Olle Postat 30 mars 2013 Postat 30 mars 2013 Bra tips å tänka på. Har lyckats se 2 St hitils i min burk så förr eller senare kommer man komma åt någon av dom. Citera
Laggeman Postat 31 mars 2013 Postat 31 mars 2013 Kan hålla med om att det funkar, jag har gjort det själv tidigare på samma sätt. Citera
NiXoN Postat 31 mars 2013 Författare Postat 31 mars 2013 Kan inte annat än skratta, det är rätt svårt att komma på nåt nytt idag Hade gärna läst detdär förra gången jag stack mig så jag slapp eländet som blev.//NiXoN Citera
Piraterna Postat 31 mars 2013 Postat 31 mars 2013 ättika löser upp taggarna men är även frätande på huden i viss mån. Citera
Guest Postat 31 mars 2013 Postat 31 mars 2013 Handskar säger jag bara Använder alltid handskar. Man vet aldrig när olyckan är framme. Tack för tippset. Citera
Laggeman Postat 31 mars 2013 Postat 31 mars 2013 Kan inte annat än skratta, det är rätt svårt att komma på nåt nytt idag Hade gärna läst detdär förra gången jag stack mig så jag slapp eländet som blev.//NiXoNDet är ju sällan man uppfinner något nytt i den här hobbyn, men vissa saker tål att tas upp om och om igen, detta tipset är ett sådant. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.