oceaN. Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 Hade tänkt att bygga ett eget kar men går nu runt och funderar på vilken glastjocklek jag bör använda mig av. Dimensionerna på karet kommar att vara 90*70*60 (l*b*h) = 378 liter. Är det fel att köra endast 8mm glas rakt igenom eller bör jag möjligtvis använda 10mm som botten?/marcus Citera
stigigemla Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 Du bör ha 10mm för botten och långsidorna. kortsidorna klarar sig nog med 8mm.Har du förstyvning = 5cm bred list högst upp framtill och baktill skall det gå bra med 8mm till fram och bakruta. Citera
HeNkedeh Postat 8 juli 2005 Postat 8 juli 2005 Jag har haft ett kar med måtten 200x55x65 och det var byggt i 8mm glas så det lär även funka i ditt..Dock aldrig fel att vara på den säkra sidan så 10mm är såklart bäst! Citera
stigigemla Postat 8 juli 2005 Postat 8 juli 2005 De fabrikstillverkade 600 literna (Dala- Samhall t.ex ) har tio mm glas i botten och långsidor. (200 x 60 50 högt) Jag är övertygad om att de skull använda 8 mm om de vågade.Ett tips är att gå in på våra länkar och kolla vilken glastjocklek våra webbutiker använder i den akvariestorlek man funderar på. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.