Gå till innehåll

Totaltröttnat på hemmabyggen!!!!


kobbens

Rekommenderade inlägg

För att kunna hjälpa dig behöver vi nog måtten på karet ocklså. 540 liter kan ju se ut hur som helst. Sen bör vi ju veta vad tillräckligt innebär. Ska du ha fisk och lite skivanemoner eller är det de mest ljuskrävande stenkorallerna du tänker på?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

150*60*60 ja även sps! Har idag styrning med med PWM och 196 3w ledar med olikia färger 420,445 och 455 så det bör väl ligga i nivå med det! Mazzarro eller Radion men hur många

Hm har tröttnat på hemmabyggen och dess programstyrningar!!! De nuvarande har jag nu hållit på med i över 3 timmar å det är stendött!!!!!

Förslag på belysning till ett 540 liters kar behöver jag. Enkelt programstyrning och tillräckligt med ljus önskar jag förslag på!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hm har tröttnat på hemmabyggen och dess programstyrningar!!!

Förslag på belysning till ett 540 liters kar behöver jag. Enkelt programstyrning och tillräckligt med ljus önskar jag förslag på!!

radion går att byggas ut hur mycket som helst

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

?? 2 gen 1 och en gen2? eller menade du 2 gen 1 alternativ 1 gen 2?

2st radion täcket bra över karet å en vanlig gen2 kommer göra susen. Hörde att PRO varianten är för djupare kar.

/Christian

"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

?? 2 gen 1 och en gen2? eller menade du 2 gen 1 alternativ 1 gen 2?

Jag säger 3 Radion G2. Om du vill ha tillräckligt med ljus för att ev kunna ha även sps varsomhelst så bör du ha 3. Sen får du komplettera med fler om du byter upp dig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur styr man dessa?

Inbyggd controller, två kanaler där man oberoende av varann programmerar dimmningen mot 6 valbara tidpunkter, finns även några presets.

Däremot kan du inte samköra, utan du får programera varje ramp för sig.

Det kommer ju också en enklare version av Mazarra P, samma LED-bestyckning, men med Master/slave länkning som heter Mazarra X - borde dyka upp i Maj/Juni....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...