Gå till innehåll

Vad är detta?


Fredrika77

Rekommenderade inlägg

Den är ca 1-2mm , är i uppstarten med akvariet så lite orolig om det är nå ohyra :( finns fler vita prickar på glaset men dom är mindre.

Det är även små små strån på insidan av glaset .

Jag är ny här på forumet så tala gärna om ifall jag är i fel forum tråd :/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråden ligger helt rätt, det behöver du inte vara orolig för. :)

Det lilla krypet däremot kan jag inte säga på rak arm vad det är, men det ser ut som något som brukar komma i nystartade akvarier. Eventuellt kan det vara en liten polyp från en liten glasros men jag hade inte brytt mig om det i nuläget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är du orolig så kan du suga bort den med en plastslang över akvariekanten ner i en hink, o sen ut med den i toan.

Sitter den andra glasrosen i ett hål i en sten så kan du ta en klump med revepoxi och limma igen hålet där den sitter, men sitter den uppe på en plan yta kan du ta upp stenen, skrapa loss anemonen och gärna lite av ytan den sitter på och sen i med stenen igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle låta den vara i den ringa storleken som den är i väljer jag att ej tro något. Utan vänta och se jag är för nyfiken när jag hittar saker i karet så jag låter dom vara.

Du har ju värdens läge nu. Om du finner någon glasros ta upp stenen då skrapa bort den så mycket du kan och niga och sedan skrapar du lite extra sedan droppar du lite pressad citron där den suttit är det något litet kvar lär det lösas upp och försvinna sedan i med stenen igen. har du hittat en så brukar det finnas fler. Om du ser det som viktigt att få bort glasrosor och ej ha brottom så försök lägga stenarna i karet så du ser så mycket av dom du bara kan och kika runt vänta några dagar kika igen tills du ej finner några. Sedan så har du som vana när du köper nya koraller doppa dom finns dopp medel till detta för att slippa parasiter så som plattmaskar och annat bös ock lägg korallen i karet kika noga så du inte ser något konstigt "karantän" tycker jag man ska ha till alla nya djur för att inte få in skit i karet fuskar själv med detta och fick glasros invation som nu är löst med pinsettfisk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...