Gå till innehåll

Hur löser jag detta på bra sätt!


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Bitvis så har jag dragit bort vissa polyper men blir hemskt "geggigt" efter en stunds jobbande med dom.. Dvs inget som jag vill att musslan får in i sig.. Kan inte förklara hur slemmigt det blir om jag säger så , lyckas aldrig helt utan snarare hälften innan jag inte vågar mer för musslans skull..

Kan inte förstå att allt slemmet faktiskt måste få plats i knapparna innan skiten kommer ut..

Kört med en "smörkniv" i lite vassare plast o skrapat bort vid foten på knappen sen en tandborste , men som sagt inte vågat gå över "hela" ännu pga slemmet.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skapar de inte slemmet mha vatten

Jag har den över baljan med vatten så nej, inte så som jag gör åtminstone , är själv inte jättesugen på att doppa händerna i baljan frivilligt efter jag sett vad som faller ner i den..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En skalpell eller liknande bör fungera bra.

Men var j-igt försiktig med dom knapparna ser ut som palythoa eller protopalythoa. MYCKET giftiga.

Handskar på och absolut inget petande i ögon, pilla inte med om du har småsår på armar och händer.

Läs denna tråd först, om du inte redan gjort det.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?7937-Varning-Zoanthids-are-they-toxic

Men du har ju varit med ett tag å det har du säkert koll på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle ta jätte försiktigt med ett rakblad från en matt kniv den som har en lite böj kan vara lättare? så du skrapar bort ytterst lite av skalet på musslan så att inte knappen skadas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...