Postat 26 april 201312 år Hej! Första saltkaret startade jag i dec i år , har alltid vart intresserad av just saltvatten och köpte mig ett nano " blenny 80L" ... var inte speciellt länge man vänta innan man börja hitta roliga saker man kunde köpa och intresset för ett större kar blev genast stort.tänkte bara slänga upp en bild på det karet jag har dragit igång nu , tänkte bygga in sump och lite andra grejjer men en liten bit har jag iaf kommit mvh Robert
Postat 26 april 201312 år Författare haha sorry Vortech Mp10 pump , Maxspect Razor 160w 16000k , Osmos anläggning såklart Skummaren är en Deltec MCE 600. Samt UVC från Deltec.När sumpen är klar som jag ska beställa från triton så kommer även ozon och allt krimskrams åka ner direkt hoppas jag inte glömde något nu !
Postat 8 maj 201312 år Författare Kom på att en ny bänk måste fixas. Eftersom sumpen inte skulle passa under den förra. Så har byggt denna samt inhandlat en del grejjer för sumpen Sumpen beställde jag av Trition.
Postat 22 maj 201312 år Författare Byggt lite mer på bänken , rörbygget blir av till helgen då jag hämtar sumpen hos triton. Så hoppas på att allt kommer på sin plats till helgen
Postat 26 maj 201312 år Författare nu är jag i princip klar med allt. lite uppdaterade bilder kommer..Lyset har jag kopplat upp mot nätverket , så jag styr allt från Ipaden. Väldigt smidigt
Postat 27 maj 201312 år Det står ecosmart på webbsidan så det är inte razor utan radion. /sent from phone
Postat 27 maj 201312 år Jo jag vet... Men han skriver razor och så är det en razor på flera bilder blev hoppfull att man kunde göra det och jag missat det på min^^
Postat 2 juli 201312 år Författare Uppdaterar med en bild.Har nu kört med Ecotech Radion ett tag nu , testat en hel del olika grafer. Kör nu med ett program gjort av " Mr saltwatertank " och har märkt att koraller växer som bara tusan Kan starkt rekommendera dessa ljus om någon är i uppgraderingsfasen Tjingeling!
Postat 8 juli 201312 år Ser jättesnyggt ut - vad har du för system för påfyllning av avdunstat vatten?
Postat 8 juli 201312 år Författare Antingen kör du med en router som stödjer usb och kopplar den vidare till datorn. Eller så drar du en usb kabel från ena radion till datorn. Kruxet är att connection mananger måste köras på datorn för att få kontakt. Sen är det bara att logga in från ipaden.
Postat 8 juli 201312 år Författare här kommer en bild. Vill du veta hur många procent per kanal också?
Postat 9 juli 201312 år Jättegärna, får själv hem ny belysning snart och då kan man testa lite olika alternativ för att se vilken man fastnar för.
Postat 3 augusti 201312 år Författare Jättegärna, får själv hem ny belysning snart och då kan man testa lite olika alternativ för att se vilken man fastnar för.Skulle va grymt om det fanns en del i forumet där alla delade med sig av sina grafer. Kanske att man kunde bifoga filen så man enkelt kan ladda ner den
Postat 4 augusti 201312 år Skulle va grymt om det fanns en del i forumet där alla delade med sig av sina grafer. Kanske att man kunde bifoga filen så man enkelt kan ladda ner den Absolut, det är väldigt lite diskussioner här tycker jag gällande hur man bör anpassa sitt ljus för att motsvara det som finns IRL.Om inte annat, så vore det intressant att se hur alla kör. Jag slänger nog upp en tråd senare idag!
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.