Gå till innehåll

Första saltkaret.


Rååbert

Rekommenderade inlägg

Hej!

Första saltkaret startade jag i dec i år , har alltid vart intresserad av just saltvatten och köpte mig ett nano " blenny 80L" ... var inte speciellt länge man vänta innan man börja hitta roliga saker man kunde köpa och intresset för ett större kar blev genast stort.

tänkte bara slänga upp en bild på det karet jag har dragit igång nu , tänkte bygga in sump och lite andra grejjer men en liten bit har jag iaf kommit :)

mvh Robert :)

attachment.php?attachmentid=95241&d=1366750423

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

haha sorry :)

Vortech Mp10 pump , Maxspect Razor 160w 16000k , Osmos anläggning såklart :) Skummaren är en Deltec MCE 600. Samt UVC från Deltec.

När sumpen är klar som jag ska beställa från triton så kommer även ozon och allt krimskrams åka ner direkt :) hoppas jag inte glömde något nu !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

post-7576-14468929981207_thumb.jpg

Uppdaterar med en bild.

Har nu kört med Ecotech Radion ett tag nu , testat en hel del olika grafer. Kör nu med ett program gjort av " Mr saltwatertank " och har märkt att koraller växer som bara tusan :)

Kan starkt rekommendera dessa ljus om någon är i uppgraderingsfasen :) Tjingeling!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Antingen kör du med en router som stödjer usb och kopplar den vidare till datorn. Eller så drar du en usb kabel från ena radion till datorn.

Kruxet är att connection mananger måste köras på datorn för att få kontakt. Sen är det bara att logga in från ipaden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
Jättegärna, får själv hem ny belysning snart och då kan man testa lite olika alternativ för att se vilken man fastnar för.

Skulle va grymt om det fanns en del i forumet där alla delade med sig av sina grafer. Kanske att man kunde bifoga filen så man enkelt kan ladda ner den :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle va grymt om det fanns en del i forumet där alla delade med sig av sina grafer. Kanske att man kunde bifoga filen så man enkelt kan ladda ner den :)

Absolut, det är väldigt lite diskussioner här tycker jag gällande hur man bör anpassa sitt ljus för att motsvara det som finns IRL.

Om inte annat, så vore det intressant att se hur alla kör. Jag slänger nog upp en tråd senare idag!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...