Blåbert Postat 10 juni 2013 Dela Postat 10 juni 2013 Har försökt, det är helt omöjligt att få ups att låta bli att göra ett första leveransförsök och istället hämta på depån. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 10 juni 2013 Författare Dela Postat 10 juni 2013 Har försökt, det är helt omöjligt att få ups att låta bli att göra ett första leveransförsök och istället hämta på depån.Tänkte mest försäkra mig om att paketet är med i bilen. och på lastkajen som förra gången. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 10 juni 2013 Dela Postat 10 juni 2013 Har försökt, det är helt omöjligt att få ups att låta bli att göra ett första leveransförsök och istället hämta på depån.Ja, det kan vara knöligt ibland.Paketbilarna lastas i regel tidigt på morgonen långt innan kontorsfolket är på plats, och då hinner bilen åka från terminalen.Ringer man dagen innan det kommer in på terminalen så brukar det ofta lösa sig ändå, bara förklara för dom att det dykt upp andra akuta ärenden och att man inte kommer vara hemma men kan svänga förbi terminalen på morgonen.Eller så kan man be och få telefonnumret till bilen som har paketet med sig, och kolla med chauffören när han är i krokarna. Alternativt om man kan möta upp någonstans, denne blir bara glad då, blir ett stopp mindre.Oftast är det bättre att göra upp med chauffören direkt.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 10 juni 2013 Författare Dela Postat 10 juni 2013 Ja, det kan vara knöligt ibland.Paketbilarna lastas i regel tidigt på morgonen långt innan kontorsfolket är på plats, och då hinner bilen åka från terminalen.Ringer man dagen innan det kommer in på terminalen så brukar det ofta lösa sig ändå, bara förklara för dom att det dykt upp andra akuta ärenden och att man inte kommer vara hemma men kan svänga förbi terminalen på morgonen.Eller så kan man be och få telefonnumret till bilen som har paketet med sig, och kolla med chauffören när han är i krokarna. Alternativt om man kan möta upp någonstans, denne blir bara glad då, blir ett stopp mindre.Oftast är det bättre att göra upp med chauffören direkt.//Marko 'DaTrucka' (via mobil).Som sagt jag vill bara försäkra mig om att paketet är med i bilen. så det inte blir liggande ett dygn till på depån. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 11 juni 2013 Författare Dela Postat 11 juni 2013 har fått info om att paketet ska vara ute för leverans. (Men det sa dom förra gången också.) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 11 juni 2013 Författare Dela Postat 11 juni 2013 WOW. denna gång ringde ups upp och frågade om korrekt vägbeskrivning. Undrar om det kan innebära att paketet är på väg hit Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HiTeq Postat 11 juni 2013 Dela Postat 11 juni 2013 Bilder när dom kommer!Vore kul att se uppdaterade bilder på den förra leverensen. Överlevde något?Edit: Glömde fråga, vad har du beställt den här gången? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 11 juni 2013 Författare Dela Postat 11 juni 2013 Bilder när dom kommer!Vore kul att se uppdaterade bilder på den förra leverensen. Överlevde något?Edit: Glömde fråga, vad har du beställt den här gången?Självklart kommer det bilder. även om dom inte är av bästa kvalitet Ska ta nya bilder på det som överlevde. jodå 3 av 5 överlevde.det som kommer denna gång är.Acropora millepora PinkAcropora gemmifera BlueMontipora digitataAcropora vermiculataAcropora gomeziSka bli kul att se hur dom har klarat resan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 11 juni 2013 Författare Dela Postat 11 juni 2013 Alla korallerna lever vad jag kan se. och är helt otroliga.Kommer andra bilder senare. denna är tagen med iPhonen. så jag ska ta nya med den riktiga kameran senare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HiTeq Postat 11 juni 2013 Dela Postat 11 juni 2013 Ser bra ut. Vad får man betala för dom där mellan tummen och pekfingret? Ser enorma ut men det kanske är storleken på karet som lurar en lite? Edit: PM:a om du inte vill skriva här. Är sugen på att beställa därifrån själv. Hur lång tid tar det mellan lagd beställning och det att dom skickar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Svahn Postat 11 juni 2013 Dela Postat 11 juni 2013 Ser bra ut. Vad får man betala för dom där mellan tummen och pekfingret? http://www.whitecorals.com/shop/en/index.html+ 69€ i frakt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 12 juni 2013 Författare Dela Postat 12 juni 2013 Ja ingen har sagt att frakten är billig. men har man runt 15 mil enkel resa så kostar det lite bensin att handla där det finns koraller i sverige. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 25 juni 2013 Författare Dela Postat 25 juni 2013 Sitter och väntar på en ny leverans från Whitecorals. Gick jättebra förra gången. så jag hoppas att det går lika bra denna gången. Synd bara att det inte finns något likvärdigt alternativ när det gäller att köpa fisk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 25 juni 2013 Dela Postat 25 juni 2013 Spännande att se vad tomten har i säcken den här gången... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 25 juni 2013 Författare Dela Postat 25 juni 2013 Spännande att se vad tomten har i säcken den här gången... bland annat en Röd BTA. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 25 juni 2013 Författare Dela Postat 25 juni 2013 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 25 juni 2013 Författare Dela Postat 25 juni 2013 bland annat en Röd BTA.Det skulle ha varit en röd bta men jag tror dom tog fasta på mina arga mail på att det var hopplöst att försöka få en av deras snygga rosa bta. (när dom släpptes. försökte i 3 timmar). Så jag fick en rosa istället. Men jag är superglad ändå. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 25 juni 2013 Författare Dela Postat 25 juni 2013 Är alla BTA så här blyga. har satt sig på sidan om revet in mot skummaren. Just nu kan man bara hoppas att han inte har flyttat dit för gått....och min gömmer sig i en stengrotta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 5 juli 2013 Författare Dela Postat 5 juli 2013 Upptäckte idag att en av mina Sexy Shrimps sitter mitt i min BTA. Ser livsfaligt ut. Men är det vanligt? Min anemon verkar inte bry sig om räkan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 13 juli 2013 Författare Dela Postat 13 juli 2013 tog en liten sväng till Triton idag. Blev en Paracanthurus Hepatus och 2 st Pterapogon Kauderni.och två stycken mini max anemoner.( en neongrön och en gröngul.) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 16 juli 2013 Författare Dela Postat 16 juli 2013 (ändrat) Efter 3 dagar under en sten har den gröna minmaxen tagit sig ut i ljuset igen. (mittenbilden) Ändrat 16 juli 2013 av JNerelius Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 16 juli 2013 Dela Postat 16 juli 2013 Maxin på sista bilden var väldigt snygg! Letar efter en liknande Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 16 juli 2013 Författare Dela Postat 16 juli 2013 Maxin på sista bilden var väldigt snygg! Letar efter en liknande Köpte min på Triton i lördags. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 10 september 2013 Författare Dela Postat 10 september 2013 Idag har man fått en liten leverans från Deep Ocean. 1 st Centropyge flavissima1 par Amphiprion percula (black)1 st Grön BTA Entacmaea quadricolor.3 hinkar salt, 1 Revgrotta. ( ska vara i mitt stora 728 liters) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 10 september 2013 Författare Dela Postat 10 september 2013 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.