Gå till innehåll

110 liters juwel.


JNerelius

Rekommenderade inlägg

  • Svar 134
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har försökt, det är helt omöjligt att få ups att låta bli att göra ett första leveransförsök och istället hämta på depån.

Ja, det kan vara knöligt ibland.

Paketbilarna lastas i regel tidigt på morgonen långt innan kontorsfolket är på plats, och då hinner bilen åka från terminalen.

Ringer man dagen innan det kommer in på terminalen så brukar det ofta lösa sig ändå, bara förklara för dom att det dykt upp andra akuta ärenden och att man inte kommer vara hemma men kan svänga förbi terminalen på morgonen.

Eller så kan man be och få telefonnumret till bilen som har paketet med sig, och kolla med chauffören när han är i krokarna. Alternativt om man kan möta upp någonstans, denne blir bara glad då, blir ett stopp mindre.

Oftast är det bättre att göra upp med chauffören direkt.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det kan vara knöligt ibland.

Paketbilarna lastas i regel tidigt på morgonen långt innan kontorsfolket är på plats, och då hinner bilen åka från terminalen.

Ringer man dagen innan det kommer in på terminalen så brukar det ofta lösa sig ändå, bara förklara för dom att det dykt upp andra akuta ärenden och att man inte kommer vara hemma men kan svänga förbi terminalen på morgonen.

Eller så kan man be och få telefonnumret till bilen som har paketet med sig, och kolla med chauffören när han är i krokarna. Alternativt om man kan möta upp någonstans, denne blir bara glad då, blir ett stopp mindre.

Oftast är det bättre att göra upp med chauffören direkt.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Som sagt jag vill bara försäkra mig om att paketet är med i bilen. så det inte blir liggande ett dygn till på depån.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bilder när dom kommer!

Vore kul att se uppdaterade bilder på den förra leverensen. Överlevde något?

Edit: Glömde fråga, vad har du beställt den här gången?

Självklart kommer det bilder. även om dom inte är av bästa kvalitet ;)

Ska ta nya bilder på det som överlevde. jodå 3 av 5 överlevde.

det som kommer denna gång är.

Acropora millepora Pink

Acropora gemmifera Blue

Montipora digitata

Acropora vermiculata

Acropora gomezi

Ska bli kul att se hur dom har klarat resan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut. Vad får man betala för dom där mellan tummen och pekfingret? Ser enorma ut men det kanske är storleken på karet som lurar en lite? :)

Edit: PM:a om du inte vill skriva här. Är sugen på att beställa därifrån själv. Hur lång tid tar det mellan lagd beställning och det att dom skickar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
bland annat en Röd BTA.

Det skulle ha varit en röd bta men jag tror dom tog fasta på mina arga mail på att det var hopplöst att försöka få en av deras snygga rosa bta. (när dom släpptes. försökte i 3 timmar). Så jag fick en rosa istället. Men jag är superglad ändå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...