JNerelius Postat 11 maj 2013 Författare Dela Postat 11 maj 2013 Så här får det nog bli. Ser inte lika arrangerat ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 11 maj 2013 Författare Dela Postat 11 maj 2013 dimman vid lützen har infunnit sig i min akvarium. dvs har haft i några kilo "levande" sand. Bara vänta på att det klarnar. kommer väl ta några timmar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 12 maj 2013 Författare Dela Postat 12 maj 2013 Sanden har kommit i och dimman har lättat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 12 maj 2013 Dela Postat 12 maj 2013 [ATTACH=CONFIG]96318[/ATTACH]Någon som vet? Xenia eller någon stjärnpolyp skulle jag gissa på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 12 maj 2013 Författare Dela Postat 12 maj 2013 Hittade den här lilla 7 mm långa saken på en av stenarna idag. Undrar vad det kan vara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 12 maj 2013 Författare Dela Postat 12 maj 2013 Xenia eller någon stjärnpolyp skulle jag gissa på.Dom är ganska små ca 1 cm höga. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 14 maj 2013 Författare Dela Postat 14 maj 2013 Börjar bli dags för att införskaffa ett cleaning crew. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keller Postat 15 maj 2013 Dela Postat 15 maj 2013 Har du redan algtillväxt? Hur länge kör du med belysning? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 15 maj 2013 Författare Dela Postat 15 maj 2013 Har du redan algtillväxt? Hur länge kör du med belysning?Så nystartat är det inte. Jag har utökat storleken på akvariet och där med förlängt uppstarten. började med ett 46 liters. sen gick jag upp till ett 60 och nu 110 liter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 15 maj 2013 Författare Dela Postat 15 maj 2013 Hittade denna blåa saken idag. Någon som vet vad det är? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 15 maj 2013 Dela Postat 15 maj 2013 Kan vara den sämsta bild jag sett på svg någonsin , men mitt tips är blå skivanemon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JonasW Postat 15 maj 2013 Dela Postat 15 maj 2013 Kan vara den sämsta bild jag sett på svg någonsin , men mitt tips är blå skivanemon.Haha, får nog lov att hålla med Kan inte ens gissa vilt med den där bilden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 15 maj 2013 Författare Dela Postat 15 maj 2013 Kan vara den sämsta bild jag sett på svg någonsin , men mitt tips är blå skivanemon.Tack för den. ska fixa bättre objektiv. för kameran är det inget fel på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 15 maj 2013 Författare Dela Postat 15 maj 2013 Det är då inte lätt att få bra skärpa när motivet är några millimeter stort. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 15 maj 2013 Författare Dela Postat 15 maj 2013 Nu vill jag bara få hem min nya belysning så allt är klart för att införskaffa lite koraller. Ingen i närheten som har några fraggar att sälja till mig. (Givetvis efter jag har fått ordning på belysningen).Måste ju åka hur långt som helst för att komma till närmsta butik som säljer koraller. (dvs allt inom saltvatten) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 15 maj 2013 Dela Postat 15 maj 2013 Ställ slutartiden på 1/80 eller 1/100 och fullt drag på ljuset så kan vi nog se vad det är Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 15 maj 2013 Författare Dela Postat 15 maj 2013 Ställ slutartiden på 1/80 eller 1/100 och fullt drag på ljuset så kan vi nog se vad det är Om du menar fullt drag på ljuset över akvariet så är det tvärkört. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 15 maj 2013 Författare Dela Postat 15 maj 2013 Om du menar fullt drag på ljuset över akvariet så är det tvärkört. Får förhoppningsvis min nya Razer innan helgen. Kommer förhoppningsvis bli grymt ljus. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 15 maj 2013 Dela Postat 15 maj 2013 Haha, ny bild med razer och jag lovar vi kan bestämma vad du har Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 15 maj 2013 Författare Dela Postat 15 maj 2013 Haha, ny bild med razer och jag lovar vi kan bestämma vad du har Då väntar vi tills dess. tycker jag. Ska även köpa ett macro objektiv. kan vara bra att ha. och supertack för hjälpen. Är inte alltid så lätt att vara ny (gamla) i gemet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 16 maj 2013 Författare Dela Postat 16 maj 2013 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 17 maj 2013 Dela Postat 17 maj 2013 Ser ut som en liten blå sjöstjärna, men jag sitter med solen i ögonen och kisar, så någon med bättre förutsättningar kan kanske titta på det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 17 maj 2013 Författare Dela Postat 17 maj 2013 Ser ut som en liten blå sjöstjärna, men jag sitter med solen i ögonen och kisar, så någon med bättre förutsättningar kan kanske titta på detKan mycket väl stämma. dom flyttar på sig och det är totalt 4 st nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 17 maj 2013 Författare Dela Postat 17 maj 2013 Nya belysningen är på plats. Blev riktigt snyggt enligt mig. Nu ska man bara försöka lära sig rampen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 20 maj 2013 Författare Dela Postat 20 maj 2013 väldigt nöjd med nya belysningen ska bara ställa in allt så det blir perfekt.Cleaning Crew är på väg hem i detta NU. Från Triton./Joakim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.