Postat 17 juli 200520 år Tjenare!Jag undrar hur ni får bort små partiklar som seglar runt i vattnet?.Jag skulle vilja få mitt vatten så klart som möjligt.Ozon och aktivt kol gör dom samma sak?.MVH Jocke
Postat 17 juli 200520 år Som Tomas säger filtervadd. Du kan lägga den i ytavrinningen(Byt ofta så det inte pluggar igen) eller fästa den på en pump(innerfilter, pumphuvud)...
Postat 17 juli 200520 år Tunzes partikelfilter. www.tunze.com gå sedan in på comline ---> comline filter.
Postat 18 juli 200520 år Men byt som sagt OFTA! För annars börjar all skit som samlas i det brytas ned, och det är ingen bra idé...tro mig, jag har provat!
Postat 18 juli 200520 år Att tillfälligt använda svampfilter på pumparna fungerar ganska bra. Men bara för kortvarig drift (max 1 vecka) om man man nu inte har vandrande anemoner i karet då måste man ha svampfilter konstant så anemonerna inte fastnar i insugen. Även svampfilter bör rengöras ofta (minst en gång i veckan).
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.