Gandson Postat 10 maj 2013 Dela Postat 10 maj 2013 Håller på att starta upp mitt nya kar men jag får inte rätt på overflowen! Antingen så pumpar den i för lite eller för mycket. Pumpen går inte att reglera, går det med overflowen? Måste ju få det synkat annars vågar man ju inte lämna lägenheten :S tacksam för snabbt svar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 10 maj 2013 Dela Postat 10 maj 2013 du behöver inte synka något, ju mer vatten du pumpar upp desto mer rinner ner via boxen. du måste dock fylla röret/rören med vatten som är i boxen, använd en liten lyftslang för att suga i vatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 10 maj 2013 Dela Postat 10 maj 2013 se här... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gandson Postat 10 maj 2013 Författare Dela Postat 10 maj 2013 Ah, tack så mycket! Nu kom jag på vad som va fel haha... Jag började nog för tidigt i morse nu till en annan fråga... Hur får man bort det där extremt jobbiga sörplandet? Filtervadd? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 10 maj 2013 Dela Postat 10 maj 2013 Inte filter. På bilden ser du nog den effektivaste ljudämparen, en durso. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 10 maj 2013 Dela Postat 10 maj 2013 sätt en kran på retur röret så kan du justera pumpens flöde på det sättet, så har jag det och det fungerar kanon!=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gandson Postat 10 maj 2013 Författare Dela Postat 10 maj 2013 Okej det har jag funderat på också men var hittar man det då? Har letat runt men utan resultat :/ hittade dock en men den kostade 400:- tyckte det va rätt saftigt för en plastventil! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 10 maj 2013 Dela Postat 10 maj 2013 Lite vanskligt att strypa om du inte har evac rör. Stor risk för att du översvämmar karet.Jag hade borrat ett till hål i boxen , satt en genomföring och kulventil på båda rören ner, då kan du få det tyst (!) och säkert(!) (det säkraste är att borra karet)http://shop.biotedmarin.se/pvc-snabbkopplingar-och-silikon/kulventiler/33 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 10 maj 2013 Dela Postat 10 maj 2013 Alternativt så kan du komplettera med ett till U-rör i Tunze-boxen, så sväljer den 1500liter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.