Purre Postat 11 maj 2013 Postat 11 maj 2013 HejJag funderar på att skaffa mej några Sjöborrar. Men jag har Back to Nature bakgrund i akvariet och är lite orolig att borrarna ska äta hål i bakgrunden. De kan ju gå fram som skördetröskor. Är det någon som har erfarenhet av detta? Törs man släppa i Sjöborrar då man har BTN-bakgrund?mvhPurre Citera
Lasse Postat 11 maj 2013 Postat 11 maj 2013 Resultat från senaste match hemma Sjöborrar + mer än 50 eremiter VS Back to Nature => 10 - 0Min BTN liknar ingen annan men jag har haft mer än 10 borrar (av olika typer) plus många, många eremiter (minst 6 arter), många snäckor (minst 5 arter) och lite annat smått och gott. Det är hål i modulerna, det är ytskikt borta och det ser i allmänhet ut som Somme efter 1:a världskriget. Nu börjar det dock bli mycket vit-violetta kalkalger över det mesta och det råder få organismer på.Men borrar är så jäkla kul så de får äta upp min bakgrund, möblera om i mitt akvarium, sticka och förgifta mig och lite till innan de åker ut MVH Lasse Citera
Laggeman Postat 11 maj 2013 Postat 11 maj 2013 Även jag har testat med BTN och sjöborrar, dock bara två olika sorter, och min såg ut som den gjorde den dagen jag satte i den även efter ett år med gnagande djur. Citera
MarinaS Postat 11 maj 2013 Postat 11 maj 2013 Exakt samma erfarenhet som Laggeman har jag. Inga som helst problem och då var en av borrarna riktigt glupsk. Citera
Andreas_Lindholm Postat 12 maj 2013 Postat 12 maj 2013 Hej! Jag hade en sjöborre i ett "båtplastat" akvarium. Och jajamensan den tuggade i sig alger samt "båtplast" :-) Intressanta djur som jag vill hålla igen! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.