Gå till innehåll

Mitt RSM 130D första försöket med salt


toompa

Rekommenderade inlägg

Igår köpte jag mitt första saltvattensakvarium och det blev ett Rsm 130d som en polare ville bli av med. Köpte det med sten och levande så det blev lite "snabbstart" :)

Här kommer lite bilder från uppstarten :) Ja jag ska köpa mera sten :P Ska bli riktigt spännande det här :)

post-7568-14468929516863_thumb.jpg

post-7568-14468929517088_thumb.jpg

post-7568-14468929517251_thumb.jpg

post-7568-14468929517452_thumb.jpg

post-7568-14468929517634_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis och välkommen till en härlig och spännande hobby.

Är du säker på att det verkligen är ett 130d? Tycker själv det ser mer ut som ett 130. Ta det lite lugnt nu bara innan du stoppar i mer levande så allt får stabilisera sig lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar :D Han snacka om det men är inte helt 100. Har balkongen i alla fall på ytavrinningen. Men nu när du säger det så verkar du ha rätt :P

Jo det lär bli lugnt med levande på ett tag nu, men sten kan jag väll köpa?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser att jag tyvärr har rätt många glasrosor. Hur får man bort dom enklast? Sen måste jag försöka se om det går att få ner ljudnivån på skummaren för den låter verkligen illa. Annars får man väll köpa tunze 9002 nano

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Enklast vet jag inte, men både pepparmintsräkor och filfiskar ska äta glasrosor. Annars brukar en spruta med kokande vatten ta kål på dom. Ska finnas något kommersiellt medel också som sägs funka bra men jag har klarat mig bra med kokande vatten och inköp av en filfisk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bromma Zoo hade väldigt många pepparmintsräkor inne förra veckan. Köpte 2 och mina glasrosor försvann första natten.

Ser att jag tyvärr har rätt många glasrosor. Hur får man bort dom enklast? Sen måste jag försöka se om det går att få ner ljudnivån på skummaren för den låter verkligen illa. Annars får man väll köpa tunze 9002 nano
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Suck känns inte som man får någon ordning på karet. microbubblor o partiklar som aldrig vill försvinna, glasrosorna blir flera :/ Måste få tag på någon pepparmintsräka eller nått annat som käkar dom. Är inte helt nöjd med scapet heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Karet rullar på och såhär ser det ut idag. Börjar redan bli sugen på ett större o håller på att kollar runt lite.

Någon som vet varför min fina Bubbeltipp anemon inte vill blåsa upp några "bubblor" längre utan armarna är mer långa o tråkiga.

post-7568-14468930548447_thumb.jpg

Här är dagens inköp :D Blev lite knappar.

post-7568-14468930548711_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...