Gå till innehåll

Problem med ATI-ramp


irwin_fletch

Rekommenderade inlägg

Har en gammal ATI-ramp (den svarta modellen som är plastig) 6*39W till mitt 250 literskar.

Den går att tända i två steg, två lysrör och fyra lysrör. Idag tändes inte de två rören.

Vad kan jag själv göra för att försöka lösa problemet? Jag kan ingenting om elektronik så är det avancerat så lutar det nog åt en ny ramp.

Mvh Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade samma problem i en sån jag hade. Då hade en sladd hoppat ur en barlast under det svarta skalet. Apenkelt att laga. Plocka av locket och leta efter en lös sladd som borde passa i ett motsvarande hål i närheten ;)

Jag kunde ingenting när jag lagade det heller. Men du kan ju alltid skruva av det svarta plastlocket och fota alla lösa sladdar och lägga upp här så kan vi nog vägleda dig.

(behöver ju inte vara samma fel, men det hände ibland sa de när jag pratade med dem på supporten 2007)

Om det inte funkar kan du få köpa min 6 x 39 w jag har liggandes av samma modell. Växterna behöver inte sin belysning längre...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte kapa tråden lite då jag ser att du har fått hjälp.

Jag köpte själv exakt samma armatur begagnad. Vad kör ni för lysrör (färgkombination)?

Vilken sorts koraller kan man hålla med denna armaturen? Mitt akvarie är 55cm högt.

Ska bara säga att jag är noob och har precis kört igång akvariet, inga koraller i än.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...