gladiator Postat 25 maj 2013 Postat 25 maj 2013 Jag har precis köpt en Mazarra 2 *60W. Lyckats få igång belysningen efter program 1 som jag själv har ställt in. Men saknar en bra instruktionsbok, den jag fick med är på Engelska och väldigt kort/enkel (tycker det saknas info) Är det någon som kan ha lite tid över att förklara per telefon hur den funkar eller här i tråden.Fråga 1: Fjärrstyrning, hur funkar det? fjärrkontrollen funkar bara när den är ansluten till ledarna. Fråga 2: kan man koppla fjärrkontrollen till en dator via kabel/wifi och justera inställningarna på det sättet? (saknar kabel och program isåfall) Ser att det sitter en liten kontakt på ena kortsidan under lock på fjärrkontrollen.Fråga 3: Grupperna 1-4 på varje panel, vilka ledar är kopplade till vilken grupp.Börjar med dessa frågor, mycket tacksam för svar!//Johan Tel 0761025114 Citera
Fluval_Robban Postat 26 maj 2013 Postat 26 maj 2013 Länk till manual, visserligen på engelska men 40 sidor och där finner du alla svar (pdf):http://www.maxspect.com/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=10 Citera
Fiffe Postat 26 maj 2013 Postat 26 maj 2013 1. Stämmer, ingen fjärr i den bemärkelsen.2. Tror jag inte3. Märker du om du dimrar dem manuellt. Citera
gladiator Postat 26 maj 2013 Författare Postat 26 maj 2013 Tack, kanon bra!Länk till manual, visserligen på engelska men 40 sidor och där finner du alla svar (pdf):http://www.maxspect.com/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=10 Citera
gladiator Postat 26 maj 2013 Författare Postat 26 maj 2013 Tack för svaren! Ska kolla manualen som jag fick länkad i tråden. Synd att fjärren måste sitta inkopplad när man ska programmera denna. 1. Stämmer, ingen fjärr i den bemärkelsen.2. Tror jag inte3. Märker du om du dimrar dem manuellt. Citera
Notna Postat 26 maj 2013 Postat 26 maj 2013 fjärren måste alltid vara inkopplad på mazzara p serien.det e den som styr allt du kan inte bara programmera o sen koppla bort den. fast den kör allt trådlöst och det ska finnas någon lös nät del till den så den inte behöver vara vid akvariet Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.