jflod Postat 29 maj 2013 Postat 29 maj 2013 Två saker.Gröna utväxter som sitter på stenen ( bland stjärnpolyperna till vänster) gisar på någon makroalg, men vilken?Passar även på att fråga om knyten, små tunna maskar i kolonier som spretar utåt( nere till höger) rörmask? Citera
Ove.P Postat 29 maj 2013 Postat 29 maj 2013 Ser ut som Neomeris http://se.reeflex.net/tiere/968_Neomeris_sp01.htm Citera
jflod Postat 29 maj 2013 Författare Postat 29 maj 2013 Ser ut som Neomeris http://se.reeflex.net/tiere/968_Neomeris_sp01.htmJa, den är det högst troligt.Lite oroande att den kan bli en plåga. Fin men kanske läge att rensa. Citera
fotte Postat 29 maj 2013 Postat 29 maj 2013 Jag hade 1 som sedan började ploppa upp lite överallt omkring den men för mig har dom inte blivit någon pest iallafall. Men jag vet inte jag gillar macroalger dock Citera
Ove.P Postat 29 maj 2013 Postat 29 maj 2013 Jag hade Neomeris i mitt kar den växer långsamt och jag har för mig att den anses "svår". jag tror inte du behöver vara orolig att den ska bli en plåga. Mina försvann efter ett tag, vet ej varför.Ja, den är det högst troligt.Lite oroande att den kan bli en plåga. Fin men kanske läge att rensa. Citera
kaptenen Postat 29 maj 2013 Postat 29 maj 2013 Har ca 20 sådana växandes lite här och var i karet. Haft dem sedan uppstart för ca 4 månader sen och inte sett något fel med dem överhuvudtaget, dock har växtakten minskat och nu har det bara kommit upp en ny på hela denna månad. Så jag tror inte de är särskilt långlivade i akvarium, men vem vet. Citera
Vidofner Postat 29 maj 2013 Postat 29 maj 2013 Jag har en del sånna i min tank. Växer väldigt långsamt och ville jag så skulle jag nog enkelt kunna plocka bort dem men jag tycker dem ser lite roliga ut så jag låter dem vara Citera
kaptenen Postat 29 maj 2013 Postat 29 maj 2013 Ja kan tycka att det kan va ganska snyggt med vissa makroalger, dessa är dock nånstans mittemellan, men ja har valt att spara dem bara för att se deras utveckling, och för att de är så annorlunda uppbyggda. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.