StefanB Postat 30 maj 2013 Postat 30 maj 2013 Får invasion av sniglar på nätterna vad gör man åt detta?! Citera
freddi36 Postat 30 maj 2013 Postat 30 maj 2013 Ser ut som en bebis turbo, mycket bra djur att ha i karet som städare. Man betalar ganska dyra pengar i butik för såna Citera
StefanB Postat 30 maj 2013 Författare Postat 30 maj 2013 Tycker de ser lite tråkigt ut med sniglar över allt, dem förökar ju sig sjukt mycket oxå. Citera
Vidofner Postat 30 maj 2013 Postat 30 maj 2013 Är ju bara ett täcken på att du har ett väl fungerande system, plus att dem gör rent så jag hade bara lutat mig tillbaka och varit nöjd. Du säger ju dessutom att dem kommer fram på natten så då är det väl inget att störa sig på?Sälj dem vidare ifall du verkligen inte vill ha dem Citera
freddi36 Postat 31 maj 2013 Postat 31 maj 2013 Vill du inte ha dom så sälj dom och få en liten slant till fraggar. Dom lär försvinna som smör i solsken Citera
MNilsson Postat 31 maj 2013 Postat 31 maj 2013 Det är Collinista snäckor dom blir ca 1 cm i storlek och är nyttodjur. Citera
Vandal Postat 31 maj 2013 Postat 31 maj 2013 som sagts, nyttodjur... vill du bli av med dem finns det fiskar som gillar att äta dem... Citera
Svahn Postat 31 maj 2013 Postat 31 maj 2013 som sagts, nyttodjur... vill du bli av med dem finns det fiskar som gillar att äta dem...Eller sälja, många vill gärna ha dem.Hade jag haft förökning i karet hade jag varit glad. Citera
ormet Postat 31 maj 2013 Postat 31 maj 2013 Collonista's antal, förökning eller brist på föregående är direkt relaterat till tillgången på föda och de är väldigt bra på att självreglera sig. Baserat på den informationen, är det bra eller dåligt att ha stora mängder av dem?Reglera deras tillgång till föda så kan ni reglera dess antal till fler eller färre. Rensa eller tillföra nya är nog ingen bra idé. (De är inga j***a nyttodjur när de begränsar min hävert eller fastnar i skummarens impeller det är en sak som är säker )/sent from phone Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.