Gå till innehåll

Någon som använder Ozon?


gladiator

Rekommenderade inlägg

Har läst en del om Ozon, verkade vara väldigt populärt för några(5-10) år sedan.

Är det fortfarande många som kör med Ozon?

Jag har råkat ut för att 5-8 st fiskar har dött i prick på kort tid, om du undrar varför jag inte vet exakt dödsantalet så några fiskar har bara försvunnit:-(

Vill inte använda uvc, har inte utrymmet för det. Jag kör inte någon zeovit metod och som jag förstått så kan uvc/ozon förstöra många fördelar med zeovit metoden.

Tar gärna emot tips och idéer om Ozon användning?

Mvh Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder ozon tillsammans med zeovit blandat med aktivt kol och det funkar nog bra. Men sen har jag inte insatt mig i det heller något speciellt så vad vet jag. Men jag vill minnas att fler använder ozon med zeo och det ska heller inte ha varit något problem förutom att det kanske går lite segare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för dina erfarenheter av användning av ozon och zeovit!

Har nu läst på en hel del och tog beslutet att köpa en 100 mg ozon av märket Sander. Passade oxo på att beställa siliconslang mellan ozon och skummare.

Jag använder ozon tillsammans med zeovit blandat med aktivt kol och det funkar nog bra. Men sen har jag inte insatt mig i det heller något speciellt så vad vet jag. Men jag vill minnas att fler använder ozon med zeo och det ska heller inte ha varit något problem förutom att det kanske går lite segare.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...