Matthias_H Postat 2 juni 2013 Postat 2 juni 2013 Har en korall som vägrar fastna den bara far runt i karet som den vill och verkar trivas på botten. Hur får jag fast den så jag slipper jaga den ? Citera
Matthias_H Postat 3 juni 2013 Författare Postat 3 juni 2013 Vet ej namnet på den med ser ut att vara någon skiva av nått slag Citera
Heske Postat 3 juni 2013 Postat 3 juni 2013 Lägg lite sten i botten på ett glas, lägg skivan där i och ställ glaset på botten i akvariet. Skivan borde fästa sig på stenen efter några dagar sen är det bara att limma fast stenen där du vill ha den. Citera
wrang Postat 3 juni 2013 Postat 3 juni 2013 Ta upp stenen ta sytråd/fiskelina å dra runt sten och "skiva" /Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk" Citera
Matthias_H Postat 6 juni 2013 Författare Postat 6 juni 2013 jag har provat gummiband på en xenia och det fastnade på en dag :-) tack för alla tips. Och skivan jag har haft problem med att den bara åker runt i karet hittade jag på en sten idag och det satt fast :-) dock på lite dåligt ställe så den knappt syns. Citera
Matthias_H Postat 8 juni 2013 Författare Postat 8 juni 2013 Nu har jag testat superlim väldigt lite och alla koraller fastnade och får hoppas det inte förgiftar vattnet nu men allt verkar gå fint. Limma med locktight lim lät de torka sen satt jag ner de i vattnet. Citera
alexochingencarina Postat 8 juni 2013 Postat 8 juni 2013 Ta upp stenen ta sytråd/fiskelina å dra runt sten och "skiva" /Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk"Tyvärr brukar mjukisr vittna med sytråd! Sen släpper den och du är tillbaka på ruta ett. Citera
Matthias_H Postat 8 juni 2013 Författare Postat 8 juni 2013 Men är det farligt att använda snabblim/ superlim en liten klick bara så det fastnar ? Och låter det torkar innan man släpper ner i vattnet ? Citera
alexochingencarina Postat 8 juni 2013 Postat 8 juni 2013 Men är det farligt att använda snabblim/ superlim en liten klick bara så det fastnar ? Och låter det torkar innan man släpper ner i vattnet ?Om du använder snabblim för korallbruk är det inte farligt! Men det funkar inte på mjukisar!!!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.