per-ronnny Postat 24 juli 2005 Postat 24 juli 2005 Jag kör mixern direkt från vattentrycket genom osmos och en magnetventil startar påfyllning via nivåkontroll i sumpen. Problemet jag ibland har är att hela behållaren töms på kalkvatten. Vad är felet? Citera
aerie Postat 24 juli 2005 Postat 24 juli 2005 Sitter och tittar lite på konstruktionen... enda anledningen jag kan se till att den skulle kunna tömmas är väl om det bildas en hävert genom inloppsröret när man slutar påfyllningen så att den flödar tillbaka till osmosen? Hum...just det ja,det är nog därför jag hittar så mkt kalkavlagringar i påfyllningsbyttan ja Tänkte sätta en backventil på inloppet när jag orkar förbi lfs. Citera
per-ronnny Postat 24 juli 2005 Författare Postat 24 juli 2005 Inloppet blir väl tätt när magneten är stängd.Utloppet därimot skulle kanske ha en luftning så ev hävert släpper. Citera
wrang Postat 24 juli 2005 Postat 24 juli 2005 Men utloppet tar väll sitt vatten från ytan och man fyller på i botten Citera
Nito Postat 24 juli 2005 Postat 24 juli 2005 precis som wrang säger, den fyller ju på i botten och rinner över upptill så där kan det inte bli någon hävert, om du däremot inte har en backaventil tilll på fyllningen så kan den ju starta en hävert baklänges.jag har backventil på min och den har aldrig ännu felat. Citera
wrang Postat 24 juli 2005 Postat 24 juli 2005 Styr du detta via en magnetventil så borde det ej bli nån baksug. På jobbet installerar vi baksugs moduler för att just hindra om nu det kommunala vattnet suger tillbaka mediat igen men känns långsökt att en magnetventil skall läcka tillbaka och dra in i osmosen. Den öppnar ju bara då den får ström Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.