sansan Postat 12 juni 2013 Postat 12 juni 2013 Är det någon här som vet var man kan få tag på lite ovanligare typer av macroalger, alltså inte chaeto caulerpa etc. Har kollat med ett par lokala handlare men de har inga i sina listor. Någon som vet antingen en utländsk sida där man kan beställa eller någon svensk eller dansk handlare som skulle kunna ta hem?Lite olika jag är intresserad av är bl.a.Blue ochtodesHypnea pannosaäven lite olika röda som Halymenia och liknande Citera
Anders_R Postat 13 juni 2013 Postat 13 juni 2013 Kolla med de lite större handlarna, alltså de som importerar lite oftare.Macros finns i nästan alla exportörers stock lists. Citera
sansan Postat 13 juni 2013 Författare Postat 13 juni 2013 Kolla med de lite större handlarna, alltså de som importerar lite oftare.Macros finns i nästan alla exportörers stock lists.Jag har pratat med de här nere, men de kan bara ta hem de vanliga sorterna. Caulerpa, chaeto etc Citera
Bläckfisken Postat 13 juni 2013 Postat 13 juni 2013 Köp en färsk fin bit levande sten, belys den och hoppas på att något roligt dyker upp. Citera
Lasse Postat 13 juni 2013 Postat 13 juni 2013 Eller skicka ett PM till den här gubben MVH Lasse Citera
MartinForsström Postat 13 juni 2013 Postat 13 juni 2013 Jag har en ganska läcker historia som du kan få en bit av. Kolla min tråd om mitt 120 liters. Citera
Hermanbrute Postat 13 juni 2013 Postat 13 juni 2013 Jag skickade runt lite Halymenia till olika folk här på guiden för den blev stor som en buske. Någon borde ju ha lyckats och ha en bit att sälja! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.