Gå till innehåll

Thailand över & under


Rekommenderade inlägg

Canon G 12. Men det är fan inte lätt. Sen suger jag nog dubbelt så mycket luft när jag fotar=)

Sen blir resten av gruppen grinig när man ligger vid en korall i två tre minuter och kollar polyperna=)

Ok, tittade själv på en begagnad G9 när jag letade kamera men valet föll på en Olympus med undervattenshus istället. Försökte först med en undervattenspåse till systemkameran men det va verkligen värdelöst!!

Själv sluka jag luft som ingen annan sist vi va iväg, men kan bero på astma... Dök ni många i grupp? Själv fick jag hjälpa dykinstruktören med nykomlingarna redan på 3e dagen -shark_smiley

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bild nr 13 måste vara ifrån Koh Lanta? Tycker mig känna igen stranden som är där :P Även bild 45? :o

Bild nr 45 har du rätt i, det är koh lanta. Bild nr 13 däremot är koh lipe. Riktigt bra snorkling med massa musslor, pipefish, rockor, muränor clownkirurger mm. Perfekt ställe om man inte dyker!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bild nr 45 har du rätt i, det är koh lanta. Bild nr 13 däremot är koh lipe. Riktigt bra snorkling med massa musslor, pipefish, rockor, muränor clownkirurger mm. Perfekt ställe om man inte dyker!

Då måste bild 45 vara Khlong Dao utanför saladan? =) Snorklade ute där i en hel vecka innan jag åkte iväg till Koh Rok. Tyvärr såg jag inte mycket koraller men man såg ju muränor och andra intressanta djur! =)

Era bilder får en att längta tillbaka... Kanske blir att jag beställer en billjett om nästa löning blir fin =)!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni har missat den finaste av dem alla, Ko Bulon Leh. Vi bodde på Bulone resort. På morgonen tog man på sig snorkelutrustningen, gick från bungalon (nå - trähyddan då) 30 meter till vattnet, vadade ytterligare 50 m och sedan korallrev. På kvällen gick man upp på den lilla ön, tvärs över till Panka bay och åt Thailands bästa räkor i vitlök och peppar.

Lippe - släng dig i väggen :)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni har missat den finaste av dem alla, Ko Bulon Leh. Vi bodde på Bulone resort. På morgonen tog man på sig snorkelutrustningen, gick från bungalon (nå - trähyddan då) 30 meter till vattnet, vadade ytterligare 50 m och sedan korallrev. På kvällen gick man upp på den lilla ön, tvärs över till Panka bay och åt Thailands bästa räkor i vitlök och peppar.

Lippe - släng dig i väggen :)

MVH Lasse

Fick ni gå så långt! Vi hade bara 29 meter till stranden och 30 till revet=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...