Gå till innehåll

Sarcophyton död eller leker död? :P


Rekommenderade inlägg

hej! min sarcophyton verkar inte må bra, såg den idag på morgonen vid 7 den mådde bra men nu ser den inte ut o må bra, den verkar ha krympt in sig ser ut som den är död eller, den verkar ha varit såhär flera dagar den mår bra ena stunden sen blir det inte så bra. nån som har erfarenhet utav det? vissa säger den ömsar men jag vet inte liksom..

den ser ut såhär idag.post-7585-14468929885008_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Ok, ursäkta att jag hoppar in, men jag har en relaterad fråga. Jag provkörde min nya Mh belysning häromdagen, och hade den på i tre-fyra timmar, 2x150 watt. Den satt lite nära ytan kanske, ca 30 cm. När jag släckte den märkte jag att min Sarcophyton hade dragit in de flesta polyper och det hängde grå/vitt slem i små strängar från toppen av den. När jag släckt så fällde hela toppen ihop sig. Nu, några dagar senare har polyperna fortfarande inte kommit ut igen... Har jag dödat den, eller kan den återhämta sig?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Har du någon bild på korallen? Svårt att säga om den gör sig av med restprodukter via slem eller om den blev brännd av ljuset. Prova att flytta korallen lägre ner och se om den återhämtar sig. Min fragg sitter högt upp på en revpelare ca 15 cm från vattenytan i inte direkt strömt vatten från cirkulationspump och där trivs min bra. Belysningen är 2*24 w t5:or.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...