Gå till innehåll

Akvarie led lampa E27 36w


Aquario

Rekommenderade inlägg

http://www.ebay.com/itm/85-265V-18W-Actinic-Blue-LED-E27-Spot-Light-/271062506753?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f1c959d01

Lite vassare, mer djupa blåa frekvenser som är till fördel för koraller och mer spridning i det synliga spektrumet.

Det är 3w dioder som drivs lite snällare och ger väldigt bra verkan när det kommer till fotosyntes.

Röd blå är den du väljer om du skall odla alger eller "tomater".

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.ebay.com/itm/85-265V-18W-Actinic-Blue-LED-E27-Spot-Light-/271062506753?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f1c959d01

Lite vassare, mer djupa blåa frekvenser som är till fördel för koraller och mer spridning i det synliga spektrumet.

Det är 3w dioder som drivs lite snällare och ger väldigt bra verkan när det kommer till fotosyntes.

Röd blå är den du väljer om du skall odla alger eller "tomater".

//NiXoN

Stort tack, nu beställde jag varför visade ni denna för mig?????

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 4 månader senare...
  • 1 månad senare...
jovisst gör det det! lampan fanns antagligen inte i sortimentet när tråden skrevs i juni för det står ju klart o tydligt att det är en saltvattenslampa också..men skit samma,frågan är om lampan är bra och om den är prisvärd typ.....

Jag kan inte tala av egen erfarenhet men jag har en kompis som köpt därifrån och just den lampan med blått och vitt och är jätte nöjd,

jag håller på att se mig omkring på lite forum då jag själv blivit intresserad av att få hem lite koraller :))

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte tala av egen erfarenhet men jag har en kompis som köpt därifrån och just den lampan med blått och vitt och är jätte nöjd,

jag håller på att se mig omkring på lite forum då jag själv blivit intresserad av att få hem lite koraller :))

vad för kar använder han lampan till?och hur många lampor används?

'

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Koraller, ganska stort akvarie inte en aning hur stor men han har två stycken lampor och de är en väldigt behaglig belysning i vattnet iomed 14000 kelvin, så högt kelvin antal är de för att det bryts i vatten har jag läst mig till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...