Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat
  • Författare
Den är nog gjord för att stå i sumpen.

hur säkert kan du vara på att den ska stå i sumpen? är lite rädd att den slutar fungera! den står utanför sumpen just nu

Postat
  • Författare
Men tänk på att det är rätt varm väder nu! Kanske är det som höjer tempen i karet!?

vet inte, har ändo ganska bra temp i huset och har öppet 24/7 så att det vädrar, skummaren får ej plats i sumpen det är för stort !

Postat

Den där cirkulationspumpen som sitter på skummaren brukar värma ganska mycket - sedan antar jag att du har ytterligare en pump som matar skummaren.......

Postat
  • Författare
Den där cirkulationspumpen som sitter på skummaren brukar värma ganska mycket - sedan antar jag att du har ytterligare en pump som matar skummaren.......

exakt det stämmer till 100 % , undra vad ska man göra för kunna lösa problemet, då den höjer tempen i vattnet, innan jag började med skummaren jag låg runt 25 nu jag är uppe på 27-28

Postat
  • Författare
Byt den till en modern variant. De drar en fjärdedel av energin och skapar en fjärdedel av värmen.

Bromma zoo har lurat på dig en antikvitet.

/sent from phone

vart hittar man såna pumpar?!

Postat
vart hittar man såna pumpar?!

Han menar en modernare skummare. Vill du komma billigt undan, kolla på bubble magus, väldigt prisvärda. Finns på fish-street men säljs även av tyska webshopar. Vet inte om nån i sverige säljer dem.

Postat
Han menar en modernare skummare. Vill du komma billigt undan, kolla på bubble magus, väldigt prisvärda. Finns på fish-street men säljs även av tyska webshopar. Vet inte om nån i sverige säljer dem.

Drakfiske.se

Postat

Tja, eftersom du redan har skummaren så är nog tipset att byta ut interncirkulationspumpen mot t.ex Aqua-bee 2000/1 med needlewheel - kostar en knapp tusenlapp

Feed-pumpen skulle jag ta bort helt och koppla direkt till avrinningen via en T-koppling och kran på bypass, så spar du värmen därifrån - annars en vanlig Aqua-bee 2000 eller likvärdig

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.