Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat
Men tänk på att det är rätt varm väder nu! Kanske är det som höjer tempen i karet!?

vet inte, har ändo ganska bra temp i huset och har öppet 24/7 så att det vädrar, skummaren får ej plats i sumpen det är för stort !

Postat

Den där cirkulationspumpen som sitter på skummaren brukar värma ganska mycket - sedan antar jag att du har ytterligare en pump som matar skummaren.......

Postat
Den där cirkulationspumpen som sitter på skummaren brukar värma ganska mycket - sedan antar jag att du har ytterligare en pump som matar skummaren.......

exakt det stämmer till 100 % , undra vad ska man göra för kunna lösa problemet, då den höjer tempen i vattnet, innan jag började med skummaren jag låg runt 25 nu jag är uppe på 27-28

Postat

Byt den till en modern variant. De drar en fjärdedel av energin och skapar en fjärdedel av värmen.

Bromma zoo har lurat på dig en antikvitet.

/sent from phone

Postat
Byt den till en modern variant. De drar en fjärdedel av energin och skapar en fjärdedel av värmen.

Bromma zoo har lurat på dig en antikvitet.

/sent from phone

vart hittar man såna pumpar?!

Postat
vart hittar man såna pumpar?!

Han menar en modernare skummare. Vill du komma billigt undan, kolla på bubble magus, väldigt prisvärda. Finns på fish-street men säljs även av tyska webshopar. Vet inte om nån i sverige säljer dem.

Postat

Tja, eftersom du redan har skummaren så är nog tipset att byta ut interncirkulationspumpen mot t.ex Aqua-bee 2000/1 med needlewheel - kostar en knapp tusenlapp

Feed-pumpen skulle jag ta bort helt och koppla direkt till avrinningen via en T-koppling och kran på bypass, så spar du värmen därifrån - annars en vanlig Aqua-bee 2000 eller likvärdig

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...