Majki01 Postat 26 november 2013 Postat 26 november 2013 Ser på bilden att du har vortechen där vid "elhuset" får man fråga hur du lyckats få plats med den där ? Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
smedberg Postat 26 november 2013 Författare Postat 26 november 2013 Kontakten för doppvärmaren används inte så den sitter i det tomrummet. Lite pyssel att få in kablarna men annars inget konstigt. Citera
smedberg Postat 8 december 2013 Författare Postat 8 december 2013 Algernas tillväxt börjar avta men nu har jag fått lite cyano istället.Vet inte om det beror på att jag doserat nitrat oftare.Hade lite fixarstund idag och meckade till en hylla för foderautomaten och ett litet fragställ.Satt ett rör ner i vattnet från stället så inte fodret åker direkt ner i ytavrinningen. Citera
Palmberg Postat 8 december 2013 Postat 8 december 2013 Jäkligt snygga foton på korallerna! Kul att se ett kar "från trakten" så att säga, även om jag tjuvkikat tidigare innan jag registrerade mig Hoppas på det bästa gällande "the Battle of the Algs"! Citera
smedberg Postat 8 december 2013 Författare Postat 8 december 2013 Jäkligt snygga foton på korallerna! Kul att se ett kar "från trakten" så att säga, även om jag tjuvkikat tidigare innan jag registrerade mig Hoppas på det bästa gällande "the Battle of the Algs"!Tackar, ser ut som det börjar gå åt rätt håll.Sitter och surfar på Dejong nu .. =) Citera
Markus321 Postat 9 december 2013 Postat 9 december 2013 Skoj att se din foderautomathylla gjorde en nästan identisk hylla med rör i somras innan semestern.Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Citera
smedberg Postat 27 december 2013 Författare Postat 27 december 2013 Hemma efter Julledigheten, min foderplanka har fungerat finfint. Karet verkar må bra. Nu ska jag tömma mitt Juwel 240 och fundera på hur jag konverterar det på bäst sätt under nyårsledigheten . Citera
boman Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Smart! gillar lite kluriga lösningar. Har en automatisk mat doserare som bara ligger kommer ihåg sen förut att det var svårt att få den att inte dosera för mycket men det gäller nog att hitta rätt foder, är ju bra med någon slags automatisk matdosering om man ska bort. Är inne på levande foder och har hittat en som värkar bra på pwws sida 2495: med belysning och 695:- för en till lika utan om man vill få upp storleken på dom för dom större fiskarna. Skulle vilja ha det i sumpen och koppla det mot doserpump för automatisk dosering av artemian.Vart långt ha det Boman. Citera
smedberg Postat 10 januari 2014 Författare Postat 10 januari 2014 Karet rullar på, både färg och tillväxt har kommit tillbaka sen jag fick ordning på Kaliumvärdet.Nu kommer jag lägga mer fokus på mitt Juwel 240 Citera
boman Postat 10 januari 2014 Postat 10 januari 2014 Ser riktigt fint ut. Det är häftigt med smådjuren. Lycka till med andra karet också. Boman Citera
smedberg Postat 15 januari 2014 Författare Postat 15 januari 2014 Mätte ljuset i mitt RSM idag med en Seneye, blir kul att jämföra med det nya akvariet.RSM'et har Rapid led kit med 100% blå kanal och 50% (700mah) vit/cyan/röd/grön/uv Gav som mest drygt 1000 PAR en cm under ytan och ca 80 PAR i hörnen. Citera
smedberg Postat 21 januari 2014 Författare Postat 21 januari 2014 Länk till min WebkameraDen gillar inte ljuset, svårt att ställa in. Ser hyfsat ut på dagtid iaf. Citera
lexwin Postat 21 januari 2014 Postat 21 januari 2014 Länk till min WebkameraAh supernice! det blir faktiskt en helt annan grej när det rör sig. Måste skaffa detta också. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.