Gå till innehåll

Kan man mata med.....


SmallTown

Rekommenderade inlägg

Makrillen är nog bra som en del i en frysmix med räkor och musslor. När man läser vad de som odlar professionellt skriver är det svårt att få tillräckligt med fett i maten. Praktiskt taget alla plankton har en hög fetthalt för att inte behöva kämpa så hårt med att hålla sig flytande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehehe, la en tråd om samma ämne med min knaggliga engelska på reefcentral, o det verkar ju som om de funkar bra o ha i typ mixar som Stigigemla skrev, sen tyckte personen som svara att man bara skulle vara försiktig med var jag fångat den, då han inte rekommenderade att använda fisk fångat i East river NY :) .

Sen fick man ju denna om sin engelska oxå "" It's okay if it has a high fat content - just be sure to cut out the carbs for the fish and they'll do fine... (wondering with your english if that joke will fly over without hitting the target).""

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Makrill fungerar alldeles utmärkt som föda. Jag har använt det för att göda upp både clowner och Bangaii till lekkondition. Visst är det en väldigt fet fisk så man kan få en hinna på ytan, men med rätt filtrering och cirkulation är det ingen fara. Man bör också mata varierat... men lite makrill då och då är enbart bra för de flesta fiskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...