predator81 Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Det kommer små bubblor från skummaren som rinner ner till karet. Skummaren är Rio Nano Skimmer. Jag undrar om det gör något?Tacksam för svar! Citera
Wigge Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 det är ingen fara. lägg lite filtermatta/filtervadd i det sista facket så slipper du dem om du stör dig på det=) Citera
Fishtank Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Hade samma bubblor när jag körde med Rio Nano skimmer. Tror också som Wigge säger att det kan hjälpa med någon typ av filter i sista facket. Citera
turboadde Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Är det någon som har lyckats bra med denna skummare och fått skit i koppen? Hittar bara bilder med nya eller just igång satta nano skummare. Köpte den själv förut men vart aldrig vän med den. Så någon som är nöjd med den? Citera
Fishtank Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Är det någon som har lyckats bra med denna skummare och fått skit i koppen? Hittar bara bilder med nya eller just igång satta nano skummare. Köpte den själv förut men vart aldrig vän med den. Så någon som är nöjd med den?Kan inte påstå att jag tycker att det är en väldigt bra skummare. Jag orkade inte ens använda den en vecka då ljudet den gav ifrån sig gjorde det omöjligt att ha den påslagen i min lilla lägenhet.Mycket bubblor, högt ljud, och ja, osäker på om den börjar skumma. Det borde den dock göra för den som har tålamod att låta den "kicka in". Citera
Flingson Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Har en "rio nanoskummare" visst har jag haft problem med den, men halva koppen fylls på en vecka Dock får man stå ut med tusentals microbubbler om den ska skumma :/ Citera
predator81 Postat 11 juli 2013 Författare Postat 11 juli 2013 Ok! Tack för hjälpen. Jag stör mig inte så mycket på det. Jag var mest orolig att det var skadligt för invånarna. Citera
Wigge Postat 11 juli 2013 Postat 11 juli 2013 nackdelen är att den har ovanligt lång inkörnings tid jämför med andra skummare. tar ungefär 1-2 veckor innan den kommer igång. jag tömde koppen igår som var full av tevatten. och den fylldes på ungefär 5 dagar. i för sig så doserar jag NO3:Po4-x av redsea. men den fungerar bra för mig=) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.