ppihlstrom Postat 12 juli 2013 Postat 12 juli 2013 Jag undrar hur nära vattenytan jag kan ha 2x150w Mh lampor, samt hur högt upp de bör hänga. Jag har lite strul med akvariet just nu och ska strax flytta, men 2 av mina lysrör la av och jag vill inte köpa nya för att ha i två veckor, och jag vill inte borra i taket för att hänga upp min nya ramp av samma anledning... Citera
mikoto Postat 12 juli 2013 Postat 12 juli 2013 30-40 hade jag kört. Så högt det går utan att det blir en vardagsrumsbelysning. De spottar ur sig mycket värme under ett visst avstånd. Citera
ppihlstrom Postat 12 juli 2013 Författare Postat 12 juli 2013 Jag har lagt den på klotsar, ca 30 cm över ytan nu... Citera
ppihlstrom Postat 13 juli 2013 Författare Postat 13 juli 2013 Ser ut som jag bränt min sarcophyton. Satt lite nära ytan kanske, och idag kommer inga polyper ut. Jag vet inte hur härdig den är, om den repar sig, eller om det tog kål på den.Mina xenia som satt nära ytan på ett par stenar såg väldigt skrumpna ut, men de set bättre ut idag... Citera
JonasW Postat 13 juli 2013 Postat 13 juli 2013 Ajdå, trist. Men sarcophytonen tycker jag verkar rätt tålig. Den repar sig förhoppningsvis. Citera
ppihlstrom Postat 13 juli 2013 Författare Postat 13 juli 2013 Jo, jag hoppas på det, jag pillar inte på den mer på ett tag. Hoppas få rätt på allt annat också, så mår den nog bättre då med... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.