Mazi Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 Vad ska man ha för pump till auto-påfyllningen? De 2 Jag har provat med har havererat efter en vecka. Ska det vara ngn speciell sorts pump? Citera
Mazi Postat 2 augusti 2005 Författare Postat 2 augusti 2005 Vill även ha tips på pump som tål att stängas av/sättas på ganska ofta. Antar att det är det som är problemet Citera
acuario Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 Jag har en sicce nova som har gått av och på i 16 månader nu och den funkar fortfarande men tyvärr så har Gibbon slutat att saluföra den verkligen sorgligt då den nästan var gratis gav 130:- för den tur att jag har en i reserv Citera
jorgas Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 Vad är det för pumpar du haft som havererat efter en vecka (märke)? Garantier ska ju gälla minst ett år på alla nya grejer.(2år enl. konsumentköplagen) Kör du 12V eller 220V:s pumpar? Citera
Mazi Postat 2 augusti 2005 Författare Postat 2 augusti 2005 en aquael ngt som är snart 2 år och en hydor som är 1 år snart.MVH Max Citera
wrang Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 En doseringspump tål På/av oftaVilken pump tänker du på?Är oxså ute efter en ny pump för tillförseln av osmosvatten Citera
acuario Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 Hoppa över aqua medics jag tycker inte de är bra alls ta en iks eller liknande de kostar men är säkert bättre.Beställ en sicce nova eller sicce Mi-mouse om du inte kräver lyfthöjd de är klart billigare än en doseringspump hittade en länk som säljer dem http://www.sicce.co.uk/SICCE NOVA Citera
jorgas Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 Är det ingen som provat maxijetar som doseringspump. De är ju pålitliga när de används som cirkulationspumpar och de är ju ganska billiga också. Citera
acuario Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 En vanlig powerhead tål inte alla på Och av men siccepumpen har överlevt i 16 månader och det är jäkligt bra. Den går på en herrans massa gånger per dygn och ändå håller den Citera
MattiasN Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 jag hade en vanlig Aquabee av mindre modell tidigare funakade bra i 1,5år hos mig Citera
elNico Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 Jag kör med SP3000 Niveaumat (Aqua Medic) har funkat perfekt, men den låter lite grann när den slår av/på.Har haft den i 8-10 månader utan problem men den har kanske inte bästa ryktet.För 800:- tycker jag nog ändå att du får en påfyllning som funkar, perfekt att ha i sumpen.http://www.aqua-medic.de/index0.html Citera
Stefan molin Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 Hej,det är inte så att flotören guppar för mycket ,sätt ett tid ur före 15min var4 e timma.Mvh Stefan Citera
jimmy Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 jag kör med classes läns pump den är ju visseligen bara 12 volt men funkar kannon Citera
wrang Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 jag kör med classes läns pump den är ju visseligen bara 12 volt men funkar kannonLåter den nått då den startar eller är den tyst som en akvariepump?? Citera
Lejonkungen Postat 2 augusti 2005 Postat 2 augusti 2005 Antal till- och frånslag av pumpen beror ju på hysteresen på nivåproben och hur stort utrymme den sitter i. Har flyttat min nivåprobe från karet till ett av facken i mitt innerfilter och nu reglerar den väldigt ofta men håller också salthalten inom en tiondels promille. Citera
Xavante Postat 4 augusti 2005 Postat 4 augusti 2005 classes länspump 12V låter ingenting och har fungerat felfritt i 2 år för mig. Citera
uffe2 Postat 4 augusti 2005 Postat 4 augusti 2005 Jag köpte en liten dränkbar pump av plast på Classe ( typ 89 kr), men jag upptäckte att den hade en rotor-propeller-axel av stål som rostar.......så den åkte i soptunnan !classes länspump 12V låter ingenting och har fungerat felfritt i 2 år för mig. Citera
Mazi Postat 4 augusti 2005 Författare Postat 4 augusti 2005 Ska leta på Classe nästa gång jag är där. Tack för alla tips Citera
Lejonkungen Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 I osmosvatten går det nog att köra med stålaxel utan problem. Citera
Guest NoName Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 I osmosvatten går det nog att köra med stålaxel utan problem.Ja det borde det väl, man kan ju byta ut pumpen varje år om den ser dålig ut (med tanke på priset) Någon som haft problem med den? Citera
Linnex Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 Jag kör påfyllning med typ hävertteknik utan pump och då jag inte använder någon givare så är hysteries i princip noll och nivån kan nog inte bli exaktare. Och det fungerar fast tanken med osmosvattnet står i andra ändan av huset i tvättstuganhttps://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=7596&highlight=skiss Citera
Mazi Postat 17 augusti 2005 Författare Postat 17 augusti 2005 Hej igen, kan någon skriva artikelnumret på classes pump som går bra att använda? ska o köpa den på lördagMVH Max Citera
uffe2 Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Jag fick rost i botten på plastdunken, som jag hade osmosvatten i och classes pump.Detta gör i sig ingenting, men det kommer nog tyvärr en hel del järn i karet (via osmosvattnet) som ackumuleras med tiden.Osmosvatten har tyvärr en del syre i sig, som gör att järnet rostar.I osmosvatten går det nog att köra med stålaxel utan problem. Citera
Niclas Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Köp en liten Maxijet eller Eheim istället, säkrare... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.