Gå till innehåll

Pump till vattenpåfyllning?


Mazi

Rekommenderade inlägg

Men varför ska de slå på o av hela tiden? Om du ska ha den för vattenpåfyllning så behöver den väl bara gå nån gång per dygn? O sen så skriver du att den ska mata neråt? Tänk på att du kan få en häverteffekt som tömmer hela kärlet ner i sumpen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja men jag ska sänka ner pumpen så den är lägre. det är liksom vattenytan på sumpen o osmosvattenreservoaren som är 10 cm skillnad..

Den kommer ju slå av o på hela tiden, det gör den iaf nu.. när det kommer vågor o så. men jag ska nog sätta timer på igången timme var 12 timme.

MVH Max

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja men jag ska sänka ner pumpen så den är lägre. det är liksom vattenytan på sumpen o osmosvattenreservoaren som är 10 cm skillnad..

Den kommer ju slå av o på hela tiden, det gör den iaf nu.. när det kommer vågor o så. men jag ska nog sätta timer på igången timme var 12 timme.

MVH Max

Typ det systemet jag använder mig av och kan då köra utan pump. Har en sluten tank med två slangar.

1. som vattnet rinner till sumpen

2. som luften kommer in till tanken. Den slangens mynning sätter jag i sumpen i vattennivån jag önskar. När nivån sjunker så sugs luft in till tanken och osmosvatten rinner till. När nivån stiger så täpps luftslangen och ingen luft kommer in i tanken och osmosvattnet slutar rinna till. Princip så pratar vi om några ml varje gång så vattennivån i sumpen ligger konstant.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...