Postat 20 juli 201312 år Har mätt mina värden på mg/ca/kh en tid nu.Mina resultat är3 dagar sedan : MG 1400 CA 430 KH 8.0Idag: MG 1400 CA 430 KH 6.0Är det normalt att inte ha någon förbrukning av MG och CA men 2 i KH på 3 dagar?Karet är ju ganska nystartat om det spelar in.Tillsätter för att höja KH.MVH
Postat 20 juli 201312 år har du några koraller som förbrukar detta?hur länge har karet varit igång? jag tror inte du behöver oroa dig!
Postat 20 juli 201312 år Nitrifikationen förbrukar kh, så om su har mer fisk och mindr koraller så är det logiskt
Postat 20 juli 201312 år Författare Har ganska mycket koraller för att vara nystartat tycker jag men det mesta är smått fraggar och så. Varit igång ca 1 månad med lyse.6 fiskar totalt. Inga stora.Oroar mig inte men kan vara bra att lära sig så man vet att det står rätt till Tack
Postat 20 juli 201312 år Karet är väldigt nytt och korallerna behöver lite tid att aklamatisera sig innan de börjar växa=)
Postat 20 juli 201312 år Författare Har i princip bara sps. Hystrix, montipora, acropora. Utöver sps även caulastrea, och euphyllia och lite annat.
Postat 20 juli 201312 år Då har dem helt enkelt inte växt. ge dem tid, ljus och stabila.värden så borde.förbrukningen komma.igång.
Postat 20 juli 201312 år Normal förbrukning av CA är runt 7 ppm för varje dKh alkalinitet så det skulle bli 14 ppm lägre CA vilket känns som det ligger inom felmarginalen för ett hobbytestkit.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.