Gå till innehåll

Döda ormstjärnor....


Iceaxeon

Rekommenderade inlägg

Hej där ute. Jag har ett problem. Vet inte vad de sysslar med när lyset är släckt men jag känner att det är dax att sätta ner foten. Har alltid haft stjärnorna men nu på sista tiden verkar det har exploderat ut ett överflöd av de små rackarna. De är överallt. I pumpar i grus i stenarna i korallerna o irriterar. Har montipora hispida som har börjat tappa då det sitter överallt. Även en foliosa som min ena anemon tyckte var i vägen och gick rätt över och tja den har haft en svår tid att återhämta om man säger så. Den var på väg tillbaka men vad tror ni sitter överallt och fördärvar? Jo en näve ormstjärnor. Känns som om de tar över nu. Vart man än glor så är de där.

Finns det något knep där som kan hjälpa? Bomb?

Mvh Johnny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar för svaren....

Har backat lite och kommit på att jag slarvat med att sila av frysmaten. Kan det vara så att det är det? Då finns det ju käk i överflöd. Har börjat sila av igen så det begränsar väl tillräckligt. Nitraten ligger runt 5 och fosfaten på 0.03 så det ligger ju bra. Ska byta lite vatten och spola ner ett gäng ikväll så.... vi får se om de kan dö ut och balansera sig själva hoppas jag. Men är det de som stör montipororna? de har trivits bra innan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...