nikosmaximus Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 min kaninfisk har fått svarta prickar vad kan det vara någon som vet ?!?!?! Citera
stigigemla Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 En grov gissning:Mycket spirulina i maten + skavmärken där den klämt fast sig för att ta skydd eller sova. Citera
nikosmaximus Postat 2 augusti 2013 Författare Postat 2 augusti 2013 så vad ska man göra åt saken? mata inte på några dagar eller, den brukar sova bakom nån sten så antar den har val slagit sig där. det kan väl inte vara nån sjukdom? Citera
stigigemla Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 Mat behöver den men du kan väl pröva med Nori t.ex. Det har inte gett prickar hemma hos mig. För övrigt så sitter prickarna ofta kvar bortåt ett halvår men de är helt ofarliga om de är vad jag tror. Citera
greger Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 Det är ju svårt att se på dina bilder, men det finns ju en "black ich" turbellaria som ofta kan ge sig på kirurger och närbesläktade (typ, kaninfisk) Citera
Guest Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 ser ut som sot det får som stig skrev fiskar om man ger dom mycket spirulina. Hade lite diskus som fick det och soten forsvan inte på 5 år dock blektes den.Har den haft dom länge? Kan även vara klassiska "blåmärken" eller helt vanilga pigmentfläckar troligtvis ingen fara. Håll koll på den så det ej blir värre eller kliar sig mycket för det finns en risk dock liten att det är black ich Citera
nikosmaximus Postat 2 augusti 2013 Författare Postat 2 augusti 2013 Det är ju svårt att se på dina bilder, men det finns ju en "black ich" turbellaria som ofta kan ge sig på kirurger och närbesläktade (typ, kaninfisk)det ser ut som vissa andra har också fast inte lika mycket, mkt mindre Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.