Gå till innehåll

Flöde för eupyllia?


jflod

Rekommenderade inlägg

Mina Euphyllior uppskattar låga flöden såväl som lite högre. Inget roligt svar, jag vet..

Så länge de blåser upp sig ordentligt så är det bra, hänger mer på ljuset.

Undvik direkt flöde från pumpar o.dyl., mer än så kan jag inte rekommendera.

Prova dig fram.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina Euphyllior uppskattar låga flöden såväl som lite högre. Inget roligt svar, jag vet..

Så länge de blåser upp sig ordentligt så är det bra, hänger mer på ljuset.

Undvik direkt flöde från pumpar o.dyl., mer än så kan jag inte rekommendera.

Prova dig fram.

Facklan är ny, en dag. Tyckte den var lite hopdragen så funderar på om de är känsliga. Har justerat lite( som det är på videon) så får se om det är ok. Övriga har jag haft ett tag med ungefär det flöde som visas på videon och de trivs bra.

Tycker det är ett bra svar, vill ha olika uppfattningar om vad som är bra så är det fler som har input relativt filmen så uppskattar jag det.

Tycker det verkar som de gillar medium och varierande flöde men kanske inte storm vad jag läst.

Skickat från min Nexus 10 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om man kollar på partiklar som far runt korallen så är ett flöde på 5cm/sek ganska lagom enligt min erfarenhet.

Gärna varierande turbulent.

Dom kan helt utan förvarning åka på "brown jelly" sjukdomen.

Då går det utför fort.

I det avseendet är det en känslig korall, men annars ett trevligt och härdigt inslag i karet.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min E.glabrecens som nu är ganska stor till förhållande av karets storlek, gillar hyfsat hårt flöde och breder ut sig mycket, men det är varierat flöde men den står inte långt ifrån en streamer och änsålänge så verkar den trivas rätt så bra :) Har en liten utmärglad fragg av E.parancora och den vill ha det lite lugnare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...