saltatrox Postat 5 augusti 2013 Postat 5 augusti 2013 Har en KZ skummare som skummar ut mycket bubblor i sumpen. Troliga fel-pga att jag börjat dosera ZEO Life och koral snow. Har även startat min kalcim reaktor och har min gas redosering kammare intill skummarn. Vad säjer ni.. Har nån haft nå liknande problem ? Med vänlig hälsning Thomas Citera
Henric Postat 6 augusti 2013 Postat 6 augusti 2013 Det verkar skumt. Min Kz:a leverar obefintligt med bubblor i utgående vatten. Att det skulle bero på dina tillsattser är väl inte så troligt heller, i såfall ska det bli fullt i skummarkoppen också. Citera
Turbosnigel Postat 6 augusti 2013 Postat 6 augusti 2013 Hej jag har en KZ och råkade vända pumpen fel och fick då samma symptom som du talar om. Kolla så att till vattnet verkligen går in i skummaren. Skickat från min GT-N7100 Citera
Morot Postat 6 augusti 2013 Postat 6 augusti 2013 Tycker att KZ skummaren är bland dom värsta på att skicka ut mikrobubblor. Blir lite bättre när den gått in sig, men så fort man rengör den(som man måste ofta med den)så är det lika illa igen. Citera
Emil_kba Postat 1 september 2013 Postat 1 september 2013 Turbosnigel, hur menar du med att vända fel på pumpen? Ska den va åt ett specielt håll? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.