Turbosnigel Postat 13 augusti 2013 Dela Postat 13 augusti 2013 Hej tänkte höra om någon kunde tipsa om var jag kan köpa nya membran till min osmos. Har en som ska ge runt 800L men som jag tycker börjar ge lite sämre volym nu, samt att min TDS mätare börjar visa att det antagligen är dags att byta. Skickat från min GT-N7100 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 13 augusti 2013 Dela Postat 13 augusti 2013 Vad är det för RO du har? finns massor olika Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Turbosnigel Postat 14 augusti 2013 Författare Dela Postat 14 augusti 2013 Ja det är ju bra fråga, står ju lixom inget märke på själva armaturen. Skickat från min GT-N7100 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
phhasek Postat 14 augusti 2013 Dela Postat 14 augusti 2013 Bild? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Turbosnigel Postat 14 augusti 2013 Författare Dela Postat 14 augusti 2013 Skickat från min GT-N7100 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 14 augusti 2013 Dela Postat 14 augusti 2013 Förfiltren är standard och även membranet - men där måste du veta liter per dygn - står i gallon på membranet om du tar ut det ur filterhuset Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Turbosnigel Postat 14 augusti 2013 Författare Dela Postat 14 augusti 2013 Ok får göra det. Vad är det för för filter? Öppnade upp dem och kollade och två av dem såg ut dom hårt packade pappersrullar och den i mitten var en stängd behållare misstänker d är någon DI substrat Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Turbosnigel Postat 14 augusti 2013 Författare Dela Postat 14 augusti 2013 Föresten såg att det är en Flow 300 regulator på skitvattenslangen. Det ska ju tydligen vara viktigt att denna är rätt också? Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 14 augusti 2013 Dela Postat 14 augusti 2013 Mebranet och flow-reugulatorn måste stämma för att få rätt flöde - så det är på "rullen med rörstumparna" du ska leta beteckning på.Dvs den i det liggande huset överst. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Turbosnigel Postat 14 augusti 2013 Författare Dela Postat 14 augusti 2013 Ok. Men vad är de andra 3 filtrerna för något? Och var får jag tag på dessa? Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Turbosnigel Postat 14 augusti 2013 Författare Dela Postat 14 augusti 2013 Greger kan jag komma förbi er med min osmos så kan du få titta på dem och eventuellt beställa hem rätt grejer om det finns. Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.